مدیر صرافی ایتالیایی متهم به سرقت از شرکت خودش شد

به گزارش «نبض‌بانک»؛

بنیان‌گذار صرافی دیجیتال بیت‌گریل (Bitgrail) ایتالیا توسط پلیس این کشور متهم به کلاهبرداری در حمله هکری دو سال پیش به شرکت خود شد که طی آن، بیش از ۱۵۰ میلیون دلار سرقت شده بود.

به گزارش سکه‌نیوز به نقل از کوین‌تلگراف، «فرانچسکو فیرانو» تنها مدیر صرافی ارزهای دیجیتال بیت‌گریل که دیگر منحل شده است، روز دوشنبه از سوی مقام‌های پلیس ایتالیا متهم شد که پیش از گزارش سرقت در جریان حمله هکری، از سرمایه‌های مشتریان برداشت کرده است.

پلیس پست و ارتباطات ایتالیا ۲۱ دسامبر در اطلاعیه‌ای گفت که فیرانو با وجود آنکه از یک نشت امنیتی در رمزارز نانو (Nano) خبر داشت، تا چندین ماه این پلتفرم را به همان شکل نگاه داشت.

اگرچه بنیان‌گذار بیت‌گریل این اتهامات را رد کرده، اما گزارش پلیس حاکی است که او دقیقا سه روز پیش از گزارش سرقت از رمزارزهای نانو که چند ماه پیش روی داده بود، ۲۳۰ بیت‌کوین به ارزش ۱.۹ میلیون دلار برداشت کرده است.

پلیس ایتالیا رد این بیت‌کوین‌ها را پیگیری کرده و متوجه شده که این مبلغ در شرکتی به نام راک‌تریدینگ در مالت سرمایه‌گذاری شده که مدیر آن نیز فیرانو بوده است.

فیرانو در حال حاضر از تصدی پست‌های مدیریتی و فعالیت‌های تجاری منع شده و پلیس گفته است که با وجود رهگیری مبالغ برداشت شده توسط او، هنوز سارقان اصلی رمزارز نانو ناشناس مانده‌اند.

حمله هکری به بیت‌گریل در سال ۲۰۱۸ روی داد و فیرانو در ماه فوریه آن را رسما اعلام کرد. در جریان این حمله، ۱۷ میلیون نانو که پیشتر نام آن Raiblocks بود، سرقت شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا