منتظری: رفع مشکل شهرداری تهران با بانک مرکزی را پیگیری می‌کنم

به گزارش «نبض بانک»؛ دادستان کل کشور با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار هیچ بانکی حق ندارد به خاطر معوقه یک موسسه تولیدی یا اقتصادی، اقدامی مخل ارایه خدمات یا تعطیلی آن واحد انجام دهد، گفت: آن بخش از مشکلات شهرداری که به بانک مرکزی باز می‌گردد را به عنوان عضوی از شورای مرکزی پول و اعتبار پیگیری خواهم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران «حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری» روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از شرکت واگن‌سازی تهران افزود: قوه‌قضاییه آمادگی دارد در سالی که به نام «جهش تولید» نام‌گذاری شده است در جهت رفع موانع و گره‌های موجود برای این شرکت قدم بردارد.

وی با بیان اینکه صاحبان صنایع باید نیاز به تولید خارجی را کاهش دهند، گفت: آنجا که مشکلات صاحبان صنایع از سوی قوه قضاییه رفع می‌شود، دریغ نخواهیم کرد و از زمانی که با دستور رهبری شورای عالی اقتصاد تشکیل شده است، همه توان خود را بر حمایت صنایع گذاشته‌ایم.

 

دادستان کل کشور تاکید کرد: هیچ پرونده حقوقی و قضایی برای هر صنعت و مرکز پولی که مرتبط با اقتصاد کشور است معطل نخواهد ماند تا چرخه تولید با مشکل مواجه نشود؛ تمامی پرونده‌های قضایی صنایع نیز با فوریت رصد خواهد شد که مانع تولید آنها نشود.

حجت‌الاسلام منتظری ادامه داد: برخی وظایف شاید در شرح وظایف قوه قضاییه نباشد اما اگر گرهی از مشکلات مردم و صنایع باز کند، برای کمک به دولت وارد عمل خواهمی شد.

وی با بیان اینکه معوقه‌های بانکی از چالش‌های پیش‌روی صنایع است که می‌تواند چرخه تولید، صنعت و اقتصاد کشور را به نابودی بکشاند، گفت: به عنوان عضو شورای پول و اعتبار بارها تاکید داشته و دارم که بدهی‌های بانکی صنایع و مراکز تولید نباید مخل ارایه خدمات دیگر یا تعطیلی آن واحد شود.
حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه رویکرد ما در قوه قضاییه رفع موانع مالی و ارزی صنایع است، ابراز امیدواری کرد: در جهت رفع مشکلات شهرداری با بانک مرکزی و رفع موانع تامین منابع مالی و زنده شدن اوراق مشارکت‌های سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ حمایت خواهیم کرد.

نقش موثر قوه قضاییه در وصول مطالبه‌های شهرداری

«سیدمناف هاشمی» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز تصریح کرد: به طور حتم عنایت ویژه و پیگیری قوه قضاییه نقش بسیار موثری در وصول مطالبه‌های در بخش حمل‌ونقل و زنده شدن اوراق مشارکت سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ شهرداری تهران دارد.

معاون شهردار تهران ضمن ارایه گزارشی از توسعه حمل‌ونقل ریلی در پایتخت، تصریح کرد: خط ۶ و ۷ مترو تهران که جنوب‌شرقی تهران را به غرب و شمال‌غرب تهران متصل کرده و ۷ منطقه تهران را پوشش می‌دهد بیش از ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه امکان بهره‌برداری از ۱۴ ایستگاه در خطوط  ۶ و ۷ مترو تا پایان سال وجود دارد، گفت: معتقدم پیش‌نیاز تحقق شهر پاک، دستیابی به حمل‌ونقل عمومی پاک است؛ امروز بیش از ۲ میلیون مسافر از مترو استفاده می‌کنند که در صورت بهره‌برداری از ۱۴ ایستگاه از خط ۶ و ۷ مترو، تا پایان سال جاری میزان جابه‌جایی مسافران در خطوط مترو به سه میلیون مسافر خواهد رسید.

منتظری: رفع مشکل شهرداری تهران با بانک مرکزی را پیگیری می‌کنم

«هاشمی» سیاست‌های شهرداری تهران برای دستیابی به هوای پاک و مدیریت ترافیک را گسترش زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی اعلام و تصریح کرد: با گسترش زیرساخت‌های سیستم حمل‌ونقل عمومی مردم نیز در سفرهای درون شهری خود از اتوبوس، مترو و تاکسی استفاده می‌کنند.

معاون شهردار تهران از دادستان کل کشور خواست به منظور توسعه حمل‌ونقل عمومی نگاه ویژه‌‍ای بر وصول مطالبه شهرداری از دولت و در عین حال زنده شدن اوراق مشارکت سال 1397 از بانک آینده و تامین اوراق مشارکت سال 1398 داشته باشد.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام منتظری در جریان این بازدید با حضور در بخش‌های مختلف شرکت واگن‌سازی تهران از نحوه فعالیت، مشکلات و امکانات این شرکت اطلاع حاصل کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا