صدور آنی ضمانت نامه بانکی با بلاک چین

دومین بانک بزرگ روسیه برای صدور ضمانت نامه بانکی به غول شبکه تلفن همراه «MTS» ، از بلاک چین مورد حمایت بانک مرکزی استفاده می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، «VTB» دومین بانک بزرگ روسیه بعد از «اتربانک»، یک سیستم مبتنی بر بلاک چین جدید را برای صدور ضمانت نامه های بانکی بصورت آزمایشی راه اندازی کرده است.

طبق اعلام رسمی این بانک، «VTB» یک ضمانت بانکی با قابلیت بلاک چین به بزرگترین ارائه دهنده شبکه تلفن همراه کشور ، یا همان «MTS»  ارائه داد.

این بانک به عنوان بخشی از توسعه ی فرآیند، ضمانت نامه ی انجام تعهدات پرداختی به ارزش ۳۹۲ میلیون روبل یا ۵ میلیون دلار را  برای «MTS» صادر کرد. این عملیات تجاری ، «مسترچین»  -نمونه اولیه بلاک چین مبتنی بر اتریوم با پشتیبانی بانک مرکزی روسیه- را پیاده سازی می کند.

در این فرآیند، طرفین، معامله را بصورت بلادرنگ به همراه صدور ضمانت نامه دیجیتال و صلاحیت دار برای «VTB» انجام می دهند. سپس  «MTS»  این سند را می پذیرد و اعلان مربوطه را به بانک ارسال می کند.

وادیم کولیک ، معاون رئیس جمهور و رئیس هیئت مدیره «VTB» گفته، این ادغام جدید ، بانک را قادر به تسریع روند صدور ضمانت نامه می کند و همچنین  مدارک کاغذی بطور قابل توجهی کاهش می یابد. وی خاطرنشان کرد، استقرار بلاک چین همچنین خطرات کلاهبرداری مرتبط با ضمانت نامه های بانکی را از بین می برد.

الکساندر اسمیرنوف ، مدیر امور مالی شرکتها در «MTS» نیز تأکید کرد که سیستم تضمین بانک بر مبنای «مسترچین» همچنین باعث کاهش هزینه های عملیاتی و افزایش رقابت بین بانکهای شرکت کننده خواهد شد.

«مسترچین» که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد ، با استفاده از روش های محلی حفاظت از داده های رمزارز ، به عنوان اولین پلت فرم بلاک چین مجاز در روسیه شناخته می شود. این پلتفرم توسط «انجمن فینتک»  روسیه در کنار بانک مرکزی روسیه و فعالان  اصلی مالی مانند« استربانک» ، «آلفابانک» ، «تینکف بانک»  و« کیوی» توسعه داده شده است.

در اوایل ماه دسامبر، «آلفا بانک» ، یکی از بزرگترین بانکهای تجاری خصوصی در روسیه ، از یک پروژه مجهز به بلاک چین برای خدمات اتوماتیک برای فریلنسرها خبر داد. در ماه سپتامبر ، «اسبربانک» – بزرگترین بانک دولتی کشور – از طریق شرکت تابعه سوئیسی خود به یک بستر مبتنی بر بلاک چین برای سرمایه گذاری تجارت کالا پیوست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا