شکایت SEC از ریپل، اقدامی دوباره علیه رمزارزها

مدیرعامل شرکت بلاک چین «ریپل» اعلام کرده است که SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا) از این شرکت به دلیل فروش غیر قانونی شکایت خواهد کرد و این شکایت را حمله به همه رمزارزها خواند.

به گزارش سکه نیوز، «برد گارلینگهاوس» مدیر عامل شرکت ریپل، در حساب توئیتری خود اعلام کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از این شرکت شکایت خواهد کرد و این آخرین اقدام «جی کلیتون» رئیس این سازمان است.

گفته می شود که جی کلیتون به زودی از این جایگاه خواهد رفت و با آمدن دولت بایدن سیاست های این سازمان احتمالا دستخوش تغییر می شود.

مدیرعامل ریپل همچنین در توئیت خود نسبت به این موضوع نیز ابراز نگرانی کرده است که این اقدام SEC در راستای جلوگیری از پیشرفت رمزارزها در آمریکا است و تلاش دارد که این پیشرفت را به بیت کوین و اتریوم محدود سازد.

بدون شک چنین اقدامی می تواند به ضرر بازار رمزارزها تمام شود و گارلینگهاوس این اقدام را حمله به کل صنعت می داند.

گارلینگهاوس همچنین گفته است: «ما می دانیم که فناوری بلاک چین و رمزارزها این گونه متوقف نمی شوند. ریپل نیز همچنان از نماد XRP استفاده خواهد کرد؛ زیرا یکی ازبهترین دارایی های دیجیتال برای پرداخت به دلیل سرعت، هزینه، مقیاس پذیری و بازده انرژی است و در بیشتر از ۲۰۰ صرافی جهانی خرید و فروش می شود و به رشد خود ادامه خواهد داد.»

به گفته مدیرعامل ریپل: «اقدام SEC  خارج از دستورالعمل های کشورهای G20 و دولت ایالات متحده بوده است. اشتباه نکنید، ما آماده جنگ و پیروزی هستیم؛ این نبرد تازه آغاز شده است».

این در حالی است که قیمت ریپل پس از این اخبار تا ۴۶ سنت نیز افت کرده است و ضرری بیش از ۱۰ درصد در یک روز را نشان می دهد.

با این وجود وضعیت تکنیکال ریپل نشان می دهد که به یک سطح حمایتی برخورد کرده و امکان دارد به زودی شاهد برگشت قیمت آن باشیم.

نکته مهم دیگر این است که هنوز SEC این شکایت را به صورت علنی مطرح نکرده و تنها منبع این خبر حساب توئیتری مدیرعامل ریپل است.

حال باید دید که آیا وضعیت پیش آمده در نمودار ریپل تاثیر خواهد گذاشت یا خیر.

این در حالی است که بدون شک سرمایه گذاران ریپل اکنون در انتظارند تا صحت اخبار را ببینند. علاوه بر این در نهایت باید منتظر ماند تا نتیجه این شکایت مشخص شود که در صورت پیروزی ریپل می تواند یک سود مطلوب را به خریداران در کف برساند.

کارشناسان امر اینگونه سخنان و تعاریف مدیرعامل را نه از جایگاه تخصصی وی، بلکه از موضع مدیر شرکت برداشت می کنند و در بررسی و تحلیل آنها تاثیری نخواهد داشت. کما اینکه اقدامات نهادهای قدرت نیز اثر منفی خاصی روی بنیاد و روند بلند مدت رمزارزها ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا