نگاهی به وضعیت بازارهای امروز ۲ دی ۹۹

بازارهای کشور طی معاملات امروز همگی با رشد همراه شدند و در این میان رشد قیمت سکه بهار آزادی و طلا بسیار اندک بود.

به گزارش سکه نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ۸ هزار و ۴۹۶ واحد رشد به عدد یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۸۸۹ واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با ۷ هزار و ۹۶۵ واحد افزایش به عدد ۴۶۰ هزار و ۳۸۸ واحدی رسید.

طی معاملات امروز تعداد ۱۱ میلیارد و ۲۷۷ میلیون سهم با ارزش ۱۲۲ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال داد و ستد شدند.

شاخص کل فرابورس نیز در پایان معاملات امروز با ۱۷۴ واحد افزایش به ۲۰ هزار و ۱۱۹ واحد رسید.

وضعیت امروز بازار نشان از آن دارد که حرکت نوسانی شاخص کل همچنان ادامه دارد و به دلیل افزایش ریسک معاملات و احتیاط معامله گران شاخص کل کماکان به سطوح مقاومتی و حمایتی حساس است.

نقشه بازار در انتهای معاملات امروز نشان می دهد که حمایت و تقاضای مطلوبی که در گروه های خودرویی، بانکی و پالایشی ایجاد شد، شاخص کل را در پایان کار رو به افازیش سوق داد. با این حال گروه شرکت های چندرشته ای و فلزات اساسی و محصولات شیمیایی به صورت مشخص در مقابل افزایش شاخص کل مقاومت ایجاد کردند.

این در حالی است که نوسانات اخیر سفته بازی را در بازار افزایش داده و همین مساله نیز ممکن است حرکت سهم های شاخص ساز را تحت تاثیر قرار دهد. با این وجود نمی توان مشخصا گفت که عرضه در گروه های منفی مربوط به نوسان گیری است؛ چرا که عرضه های قابل توجهی از سوی حقوقی ها نیز صورت گرفته است.

با این وجود وضعیت بازار نشان می دهد که تمایل به صعود وجود دارد و افزایش ۲ هزار میلیارد تومانی ارزش معاملات می تواند حاکی از رشد ورود نقدینگی باشد. کارشناسان نیز بارها بر این مساله تاکید کرده اند که کلیات بازار وضعیت مطلوبی دارد و احتمال خروج مثبت از نوسانات کنونی بسیار بالاست.

نرخ ارز در صرافی ملی نیز به رغم ادامه عرضه های بانک مرکزی در بازار متشکل ارزی با رشد همراه شد.

قیمت فروش دلار در تابلوی صرافی ملی امروز با ۱۰۰ تومان افزایش به ۲۵ هزار و ۵۵۰ تومان رسید.

نرخ خرید دلار نیز در صرافی ملی به ۲۴ هزار و ۵۵۰ تومان رسید و نشان از افزایش ۱۰۰ تومانی این شاخص نسبت به روز گذشته دارد.

در این میان شدت افزایش قیمت یورو بیشتر از قیمت دلار بود. قیمت فروش یورو با ۲۰۰ تومان افزایش به ۳۱ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. نرخ خرید این ارز نیز با ۲۰۰ تومان رشد به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

برخی بر این باورند که بازار ارز این روزها بار دیگر با توجه به تقاضای موجود، ممکن است ملتهب شود. اما این مساله هنوز در سطح بازار مشهود نیست.

با این وجود قیمت ارز رفته رفته با روند کندی حرکتی رو به افزایش را آغاز کرده است.

عرضه بانک مرکزی به بازار متشکل ارزی ادامه دارد، اما در سطح بازار تقاضایی شکل گرفته است که در پی خبرسازی های موجود است. خبرهایی که رکود بازار را تمام شده می دانند و بر این باورند که بازار وارد فاز صعودی جدیدی خواهد شد. از این رو شاهد آن هستیم که قیمت ها در بازار رو به افزایش است.

نرخ ارز در بازار آزاد نیز همسو با صرافی ملی رشد کرد و بر این اساس، قیمت دلار با ۹۰ تومان افزایش به ۲۵ هزار و ۶۹۰ تومان رسید.

بازار طلا نیز مثل همیشه از بازار ارز پیروی کرد و در انتها با اندکی افزایش همراه شد.

قیمت طلای ۱۸ عیار در پایان معاملات امروز با ۲ هزار تومان افزایش نسبت به روز قبل به یک میلیون و ۱۴۲ هزار تومان رسید.

نرخ فروش سکه بهار آزادی نیز ۳۰ هزار تومان افزایش یافت و به ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

این افزایش قیمت طلا در خالی رخ داده است که شب گذشته نرخ اونس طلای جهانی دچار کاهشی جدی شده بود، اما امروز توانست تا حدودی کاهش خود را جبران کند.

بازارهای کشور طی معاملات امروز (۲ دی ۹۹) همگی با رشد همراه شدند و شاخص بورس ۸ هزار واحد افزایش یافت و دلار در صرافی ملی ۱۰۰ تومان گران شد، اما طلا رشدی بسیار ناچیز داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا