هجوم سرمایه‌گذاران به بازار طلا و بیت کوین نزدیک است

یک سرمایه‌گذار کلان:

به گفته‌ی دن تپیرو کمبود پناهگاه ذخیره‌ی ارزش در کنار عواملی همچون تورم و کاهش قدرت خرید ارزهای رایج باعث خواهد شد که سرمایه‌گذاران سازمانی و شرکت‌ها به سمت طلا و بیت کوین حرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تنها چند ساعت قبل بیت کوین توانست یک رکورد قیمت جدید را به ثبت رسانده و از مرز ۲۴ هزار دلار برای هر واحد BTC عبور کرد. این تداوم افزایش قیمت نشان می‌دهد که روند صعودی همچنان به پایان نرسیده و احتمالاً شاهد بالاتر رفتن ارقام فعلی خواهیم بود.

در زمان نگارش این مقاله شاهد اصلاح قیمت نسبی در بازار هستیم، با این حال بیت کوین توانسته به سطوح ۲۴ هزار دلاری بازگردد. روند صعودی این رمزارز همچنان قوی است، زیرا در بازار تعداد بسیار کمی فروشنده وجود دارد و اغلب کاربران در انتظار ارقام بالاتر هستند.

آقای دن تپیرو(Dan Tapiero) بنیانگذار شرکت هولدینگ تن‌تی(۱۰T Holdings) و یک سرمایه‌گذار کلان، اخیراً اعلام نموده که حدود ۱۹۰ تریلیون دلار اوراق قرضه و پول نقد در بازار جهانی وجود دارد که اساساً بازده آن‌ها نزدیک به صفر است و تقریباً هیچ امیدی برای بهبود وضعیت در آن‌ها وجود ندارد.

سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین

وی در بخش‌هایی از صحبت‌های خود اظهار نموده که «این کمبود محل ذخیره‌سازی ارزش مالی در سیستم‌های سنتی می‌تواند در نهایت منجر به وحشت در بازار و هجوم سرمایه‌گذاران برای خرید بیت کوین و طلا شود».

به نظر می‌رسد که افزایش گسترده‌ی بدهی‌های دولتی و بانک‌های مرکزی که با چاپ اسکناس بی‌رویه درگیر کاهش ارزش پول و کاهش بدهی‌های جاری هستند، این داستان به مرور تشدید شده و فعلاً راهی برای جلوگیری از آن وجود ندارد.

آقای رائول پال(Raoul Pal) سرمایه‌گذار کلان و مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه‌ی ریل ویژن گروپ(Real Vision Group) چندی قبل اظهار داشت «تصویر کنید که با تداوم روند فعلی و هجوم سرمایه‌گذاران برای خرید دارایی‌های ذخیره‌ی ارزشی همچون طلا، ارزش بیت کوین تا چه اندازه افزایش خواهد یافت. سرمایه‌ی تحت مدیریت موسسات بزرگ در حال کم ارزش شدن است و آن‌ها به چنین چیزی[بیت کوین و طلا] نیاز دارند».

اثر ایلان ماسک

آقای ایلان ماسک(Elon Musk) مدیرعامل فعلی شرکت خودروسازی تسلا نیز با انتشار چندین پست توییتری در روزهای گذشته موضع مثبت خود در رابطه با صنعت رمزارزها به ویژه بیت کوین را دوباره اثبات کرده است. صحبت‌های ایلان ماسک باعث شده تا برخی تحلیلگران و کاربران صنعت رمزارز به این فکر بیافتند که این غول فناوری جهان به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها می‌باشد؛ شایعاتی که در صورت به وقوع پیوستن، باعث جهش هرچه بیشتر قیمت بیت کوین و ثبت رکوردهای جدید خواهد شد.

برای اینکه متوجه شوید که صحبت‌های ایلان ماسک در توییتر چه تاثیری بر بازار داشته، باید اعلام کنیم که حتی خبرگزاری رویترز نیز با انتشار یک پست سریعاً نسبت به آن واکنش نشان داده است. در بخش‌هایی از این پست آمده است که «ایلان ماسک روز یک‌شنبه این پرسش را مطرح کرده است که آیا امکان تبدیل تراکنش‌های بزرگ و ترازنامه‌ی شرکت تسلا به رمزارز بیت کوین وجود دارد یا خیر».

گذشته از میم‌های زیادی که در رابطه با این موضوع ساخته شده و گمانه‌زنی‌های فراوانی صورت گرفته است، آقای ماسک همچنین گزارش داده است که با مایکل سیلو(Michael Saylor) مدیر اجرایی شرکت مایکرواستراتژی هم گفتگو داشته است. آقای سیلور هم در توییتر به صحبت‌های ایلان ماسک پاسخ داده بود «آیا چنین تراکنش‌های بزرگی در شبکه‌ی بیت کوین امکان‌پذیر است؟»

بازنده‌ها چه کسانی هستند!؟

همانطور که گفته شده، اگر شرکت‌ها و نهاد‌های بزرگی همچون تسلا به بازار رمزارز وارد شوند، با تغییرات چشم‌گیری در بازار مواجه خواهیم شد؛ تاجایی که حتی خرید بیت کوین با ارقام فعلی هم بسیار سودآور خواهد بود.

در میان تنها کسانی متضرر خواهند شد که رویکرد سخت‌گیرانه و منفی نسبت به بازار رمزارز دارند و حاضر به تغییر نظر نیستند، افرادی همچون پیتر شف و نوریل روبینی؛ البته بانک‌های مرکزی نیز در این لیست جای می‌گیرند و جزء بازنده‌ها خواهند بود، زیرا آن‌ها موضع ضد رمزارز دارند و ارز دارایی‌هایشان روز به روز در حال کاهش است.

منبع: کوینیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا