VTM جایگزین هوشمندانه برای شعب بانکی

VTM هوشمند ابزاری است که تکنولوژی را با سیستم کُر بانکی ادغام کرده است تا مشتریان بتوانند از طریق اپراتورهای دورکار بیشتر از 95 درصد از امورات بانکی خود را به خصوص در خارج از ساعات کاری بانک ها انجام دهند. در مقاله حاضر هدف این است که VTM هوشمند معرفی شده و ویژگی ها و قابلیت های این ابزار هوشمند بیان گردد و مشخص شود VTM چگونه می تواند جایگزین شعب بانک ها گردد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛  VTM که به عنوان ATM هوشمند نیز شناخته می شود، راه حل نوآورانه بانکی است که فناوری کنفرانس ویدئویی و صوتی اچ دی را با سیستم بانکی کُر ادغام می کند.
مشتریان می توانند 95 درصد از تراکنش ها که به صورت حضوری در باجه های بانکی انجام می گیرد را از طریق دستور العمل های ارائه شده توسط اپراتورهای دورکار یا سیستم هوشمند انجام دهند.

* خدمات شخصی سازی شده VTM برای مشتری
با توجه به تراکنش های مختلف مشتریان، VTM برای فروشندگان، مدیران حساب یا کارشناسان امور مالی کارایی دارد. این روش جدید بانکداری تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان فراهم می سازد، به طوری که از طریق VTM هوشمند، اتلاف وقت در صف های طولانی کاهش می یابد و همچنین کارکنان مختلف بانک برای خدمات دهی می توانند از آن استفاده کنند.
علاوه بر این، اپراتورهای دورکار مرکز تماس هم نحوه پاسخگویی با این دستگاه ها را آموزش می بینند. بنابراین قابلیت خدمات را بهبود می بخشد و خدمات استاندارد و حرفه ای به مشتریان ارائه می دهد.

* عدم محدودیت در نصب و به کارگیری VTM
VTM هوشمند نه تنها در شعب بانک بلکه در مناطق دیگر نیز قابل نصب می باشد. مشتریان می توانند تراکنش های خود را در نزدیک ترین VTM پس از ساعت کار اداری بانک انجام دهند. این فرآیند تا زمانی که مرکز تماس از طریق اپراتور از راه دور پشتیبانی کند، ادامه خواهد داشت.

* بانکداری بدون شعب با VTM هوشمند
ایجاد شعب فیزیکی برای بانک ها هزینه بسیار بالایی دارد. اجاره، پرداخت هزینه نیروی کار، هزینه تجهیزات و ساختمان از جمله هزینه هایی هستند که بانک ها متحمل می شوند. این در حالی است که VTM می تواند بدون هزینه های مذکور، به عنوان شعبه بانک فعالیت داشته باشد.
در نظر گرفتن VTM به عنوان شعبه مجازی شرایطی را برای بانک ها فراهم می سازد تا با مشتریان بالقوه بیشتری در ارتباط باشند و سهم خود از بازار را به روشی مقرون به صرفه گسترش دهند.

* سیستم جامع نظارت و مدیریت VTM
شرکت اطلاعات الکترونیک Nantian یک سیستم مانیتورینگ و مدیریتی جامع از طریق یکپارچه سازی سیستم بانکی کُر ایجاد کرده است. با استفاده از این سیستم، بانک می تواند وضعیت عملکرد خودپرداز، پایانه های سلف سرویس و VTM را کنترل کند.
گزارش های تهیه شده در مورد وضعیت عملکرد تمام پایانه ها به تصمیم گیرندگان کمک می کند تا بر اساس آن بتوانند استراتژی های هوشمندانه ای برای توسعه کسب و کار داشته باشند.

* عملکردهای VTM در پاسخگویی به نیازهای مشتریان
از عملکرد های اصلی VTM در پاسخگویی به انتظارات بانکی مشتریان می توان به مواردی از قبیل: افتتاح حساب بانکی جدید و صدور کارت بانکی، بررسی و انتقال مانده حساب، خرید بسته های مالی بانک ها، پرداخت قبض، تغییر رمز و امکان درخواست پرینت اشاره نمود.

* امکانات و قابلیت های طراحی شده در VTM
امکانات اصلی VTM که در حال حاضر قابل دسترسی می باشند، شامل ساختار ارگونومی و با حجم پایین، طراحی مدولار برای نگهداری آسان، امکان اضافه کردن گزینه های بیشتر، پشتیبانی از اثرانگشت و تشخیص کف دست و همچنین امکان استفاده از امضای دیجیتالی می باشند.

سخن پایانی
با مطالعه مقاله حاضر مشخص شد که VTM یا ATM هوشمند راه حل نوآورانه بانکی است که می تواند به خصوص پس از ساعات کار بانک ها، امکان انجام بسیاری از خدمات بانکی و پرداخت را برای مشتریان فراهم سازد. به توجه به ویژگی ها و قابلیت هایی که VTM هوشمند دارد، انتظار می رود در آینده بتواند جایگزین شعب بانکی شده و هزینه های شعب (مانند هزینه نیروی کار، اجاره، هزینه خرید و نگهداری تجهیزات و امثال آن) را حذف نماید.

www.faradis.net
مترجم: سعیده فتحی مغانلو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا