بازار بی‌رونق کریسمس در سایه کرونا

امسال مناسبت‌های مختلف تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا به شیوه‌ای متفاوت برگزار شد و بازار اقلام مناسبتی هم از رونق هر سال برخوردار نبود. جشن کریسمس هم که در آستانه آن قرار داریم از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش «نبض‌بانک»؛

                                                   بازار بی‌رونق کریسمس در سایه کرونا
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، گزارش‌ها از بازار حاکی از بی‌رونقی فروش اقلام مرتبط با جشن کریسمس است و برخی فروشندگان از افت شدید فروش خود نسبت به سال‌های قبل خبر می‌دهند. این در حالی است که در سال‌های گذشته گزارش‌های میدانی نشان می‌داد که این بازار از رونق خوبی برخوردار بود و فقط مسیحیان مخاطب آن نبودند، بلکه افراد از سایر ادیان هم برای جشن کریسمس آماده می‌شدند. اما به نظر می‌رسد امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و پرهیز از دورهمی و همچنین وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در پی این اپیدمی، بازار اقلام این جشن هم مانند مناسبات قبلی افت قابل توجهی داشته است.

در این میان مشاهدات میدانی از قیمت‌ها نیز حاکی از آن است که مهم‌ترین کالای این جشن، یعنی درخت کریسمس در ابعاد ۶۰ تا ۲۴۰ سانتی متر بین ۲۴۵ هزار تومان تا سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد و درخت‌هایی با نوک برفی در ابعاد کوچک حدود ۲۰ هزار تومان و در ابعاد بزرگ حدود ۲۰۰ هزار تومان گران‌تر است.

همچنین قیمت کاج مینیاتوری ۱۰ تا ۳۰ سانتی متری در فروشگاه‌های مختلف حدود ۱۸ تا ۷۰ هزار تومان است.

انواع گوی تنوع زیادی در شکل و قیمت دارد؛ به طوری که هر عدد گوی بین ۱۰۰۰ تا ۴۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

ریسه چراغ رنگی نیز در متراژ سه تا هشت متر حدود ۳۰ تا ۸۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

در این میان قیمت زنگوله نیز در طرح‌ها و ابعاد مختلف بین ۵۰۰۰ تا ۴۵ هزار تومان است.

عروسک بابانوئل نیز از جمله اقلام پرمصرف در این مناسبت است که در ابعاد ۳۰ تا ۹۰ سانتی متری حدود ۲۹۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد. البته در برخی فروشگاه‌ها قیمت عروسک ۳۰ سانتی متری موزیکال حدود ۳۴۰ هزار تومان است.

در این گزارش حداقل و حداکثر ابعاد مختلف کالاهای جشن کریسیمس ذکر شده است. به عبارت دیگر قیمت هر کدام از کالاها در فروشگاه‌های مختلف، متفاوت است. مثلا قیمت کاج مینیاتوری ۱۰ سانی متری از ۱۸ تا ۷۰ هزار تومان متفاوت است. همچنین عروسک بابانوئل ۶۰ سانتی متری حدود ۵۸۰ تا ۶۸۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا