حل مشکل خرید واکسن کرونا/پیگیری بانک مرکزی برای تسهیل فرآیند ساخت واکسن داخلی

رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود از حل مشکل خرید واکسن کرونا خبر داد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛  عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود از حل مشکل خرید واکسن کرونا خبر داد.

بنابر جزئیات ارائه شده توسط رئیس بانک مرکزی، تحریم آمریکا و نیاز به اخذ موافقت اوفک، موجب شده است که مسئله خرید واکسن کرونا از کوواکس با مشکل و تاخیر روربرو شده است.

*موافقت اولیه برای انتقال وجه خرید واکسن

به گزارش فارس، عبدالناصر همتی در فضای مجازی خود نوشت، موافقت اولیه برای انتقال از حساب یک بانک (غیر از منابع بانک مرکزی در کره) بامداد امروز دریافت شد و دستور پرداخت وجه را صادر کردیم. پیگیری‌های لازم در این زمینه بی وقفه ادامه دارد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه بانک مرکزی ایران برای خرید واکسن کرونا در این مرحله 200 میلیون یورو تخصیص داده، است، تاکید کرد: در صورت نیاز، منابع بیشتری نیز تامین خواهیم کرد.

*پیگیری بانک مرکزی برای تسهیل فرآیند ساخت واکسن داخلی

به گزارش فارس، این مقام مسئول در تشریح هماهنگی لازم با وزارت بهداشت، گفت: در کنار اقدام برای تخصیص ارز خرید واکسن کرونا، حمایت و پشتیبانی لازم، برای تامین ارز تجهیزات مورد نیاز خط تولید برای تولید داخلی واکسن را، با الویت خاص، پیگیر هستیم.


یادداشت همتی

پیش از این مسئله مشکلات ایجاد شده بر سر خرید واکسن کرونا از سوی برخی از مقامات دولتی به موضوع FATF مرتبط شده بود. این درحالیست که در استانداردهای FATF قید شده است، تمام مباحث مربوط به این حوزه نباید مانع از انجام تعهدات بشردوستانه کشورها بشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا