تثبیت قیمت بیت کوین همزمان با ادامه سقوط ریپل

 

طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد سقوط بیشتر قیمت ریپل بودیم که به‌واسطه دعوی قانونی این شرکت و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا صورت گرفت. این در حالی است که قیمت بیت کوین پس از رسیدن به ۲۴,۰۰۰ دلار و سقوط به ۲۲,۸۰۰ دلار، در حال تثبیت در محدوده ۲۳۰۰۰ دلاری است.

به گزارش «نبض‌بانک»؛

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین دیروز پس از آنکه برای مدت کوتاهی مقاومت ۲۴,۰۰۰ دلاری را شکست با اصلاح همراه شد و به حدود ۲۲,۸۰۰ دلار سقوط کرد.

نمودار قیمت بیت کوین
نمودار قیمت بیت کوین

به‌گفته تحلیل‌گران بازار، ترس حاکم بر جامعه سرمایه‌گذاران ریپل و شرایط ناپایدار این ارز دیجیتال باعث شده است تا شاهد این اتفاقات در بازار باشیم.

در حال حاضر هر واحد بیت کوین در محدوده ۲۳,۰۰۰ دلار معامله می‌شود. قیمت بیت کوین پس از جهش سریع به ۲۴,۰۰۰ دلار، به‌سرعت به ۲۲,۸۰۰ دلار سقوط کرد. این سقوط تا حدودی احیا شده است.

پس از افزایش نوسانات و دورنمای پر از اضطراب بازار آلت کوین‌ها، شاهد افزایش سلطه بیت کوین بر این بازار ارزهای دیجیتال بودیم.

مایکل ون دپوپ (Michael van de Poppe)، تحلیل‌گر بازار، در توییتی نوشت:

از لحاظ تاریخی، در ماه‌های دسامبر شاهد ساختارهایی بودیم که باعث ایجاد اوج‌های قیمتی می‌شد و بعد از این مدت، آلت کوین‌ها عملکردی خوب از خود نشان می‌دادند.

نمودار ارزش بازار ارزهای دیجیتال
نمودار ارزش بازار ارزهای دیجیتال

علاوه بر شرکت ریپل، برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse) و کریس لارسن (Chris Larsen) هم از جمله افرادی هستند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از آنها شکایت کرده است. بسیاری ابراز نگرانی کرده‌اند که در صورتی پیروزی این کمیسیون در دادگاه، ممکن است شاهد نابودی معاملات ریپل باشیم.

در حالی که قیمت بیت کوین با جهش همراه بود، ده آلت کوین برتر بازار عملکردی ضعیف داشتند. به‌عنوان مثال، قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته سقوطی ۵.۳ درصدی داشته است.

به‌گفته بسیاری، ورود سرمایه‌ای عظیم از جانب سرمایه‌گذاران نهادی نظیر گری اسکیل (Grayscale) نقش بسزایی در اوج‌گیری بازار بیت کوین در ماه‌های گذشته داشته است. گری اسکیل پیش‌تر اعلام کرد که ۲۸۵ میلیون دلار دیگر به بیت کوین‌های خود اضافه کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا