تقویت گفتمان صادرات غیرنفتی از طریق رسانه

مدیرعامل بانک توسعه صادرات در وبینار رسانه و نهادینه سازی تجارت و صادرات خبر داد:

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه، تقویت گفتمان صادرات غیر نفتی از طریق رسانه امکان پذیر است،گفت:با ایجاد تغییر و بازنگری در راهبردهای پایگاه خبری تحلیلی اگزیم نیوز، درصدد تقویت گفتمان صادرات غیرنفتی میان بازرگانان و مدیران تصمیم گیرنده در این بخش هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دکتر علی صالح آبادی امروز چهارشنبه در وبینار رسانه و نهادینه سازی تجارت و صادرات با تاکید بر جایگاه بخش صادرات در تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان اصلی ترین راهبرد کلان اقتصادی کشور، یادآور شد: ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند اطلاعات شفاف و دقیق در خصوص فضای کسب و کار و تولید از طریق یک وب سایت تخصصی صادراتی هستیم.

وی تاکید کرد که صادرات غیرنفتی یکی از موضوعات مهم در شرایط امروز بوده لذا تقویت زیرساخت های این بخش جهت افزایش آگاهی تجار و بازرگانان با هدف توسعه صادرات کشور، بیش از پیش لازم و ضروری است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان آنکه “اطلاع‌رسانی رویدادهای واردات و صادرات کشور و مشاوره و آموزش مشتریان و صادرکنندگان در حوزه تجارت بین الملل از جمله اهداف تاسیس وب سایت خبری تحلیلی اگزیم نیوز در سال ۱۳۹۴ بوده است، گفت: قرار است اگزیم نیوز با ساختاری تازه همراه با قدرت و قوت بیشتر این اهداف را دنبال کند.

صالح آبادی، اگزیم نیوز را بستری مناسب برای تقویت گفتمان صادرات غیرنفتی در کشور از طریق تولید محتوا و تسهیل دسترسی به آخرین اخبار و تحولات حوزه اقتصاد به طور عام و حوزه صادرات و واردات به طور خاص دانست و تاکید کرد: تحکیم  گفتمان افزایش صادرات غیرنفتی میان صادرکنندگان از دیگر اهداف اگزیم نیوز است و ضرورت دارد این پایگاه خبری با تولید محتوای مطلوب بیش از پیش تقویت شود.

وی یادآور شد: از آنجا که اگزیم نیوز با هدف تحقق مسئولیت اجتماعی، سازمانی بانک و نهادینه‌سازی فرهنگ صادرات غیرنفتی در کشور راه اندازی شده، می تواند در قالب یک ابزار غیرمالی در جهت تقویت این گفتمان از جمله تحقق اهداف صادراتی بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات بازنشر اخبار مهم اقتصادی رسانه های مهم کشور و انتشار اخبار تخصصی سازمان ها و نهادهای اقتصادی و تجاری به ویژه در حوزه صادرات و تجارت بین الملل را در شرایط کنونی اقتصاد کشور مهم ارزیابی کرد و افزود: امید است با ترویج گفتمان صادرات غیرنفتی نزد صادرکنندگان داخلی و خارجی و همراهی مسئولان ذیربط، دسترسی به اهداف مذکور محقق شود.

صالح آبادی بر حرکت هماهنگ این رسانه با سیاست های وزارت امور اقتصادی و دارایی در شرایط تحریم و ترویج گفتمان اعتماد بخشی در شرایط امروز کشور تاکید کرد و گفت: با حرکت در این مسیر می توان تحولات اقتصادی و تجاری را اصلاح و رویکردها را شفاف کرد تا مدیران بتوانند تصمیمات بهینه را اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: اکنون بیش از هر زمان دیگر به این گفتمان نیاز داریم و این گفتمان جاری و ساری نمی شود مگر اینکه اصحاب رسانه، تصمیم گیران این حوزه و سیاست گذاران تجارت خارجی در کنار یکدیگر حضور پیدا کند.

وی در پایان وبینار رونمایی از پایگاه خبری اگزیم نیوز تاکید کرد: تقویت اقتصاد ملی و صنعت کشور در کنار توسعه اشتغال، مد نظر اگزیم نیوز بوده که در برنامه های آتی آن دنبال خواهد شد.

منبع: اگزیم نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا