زمان عرضه اتومبیل Hyundai Ioniq 5 فاش شد

وب سایت رسمی هیوندای در اتریش به اشتباه اطلاعات کلیدی اتومبیل Ioniq 5 را در صفحات خود قرار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت هیوندای سعی دارد طی زمان اطلاعات جدیدی از آینده الکتریکی خود منتشر کند که شامل برند Ioniq هم می‌شود. بر اساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده در رابطه با خودروی Ioniq 5 این اتومبیل بر روی پلتفرم E GMP قرار گرفته است.

به تازگی وب سایت هیوندای در اتریش داده‌هایی از خودروی مذکور را به اشتباه فاش کرده که شامل موارد جالب و مهمی می‌شود. طبق داده‌های فاش شده اتومبیل Ioniq 5 با قدرت ۳۰۵ اسب بخار به دست خریداران خود خواهد رسید و از قابلیت رانش تمام چرخ‌ها نیز برخوردار خواهد بود. گزارش‌ها همچنین حاکی از آن هستند که خودروی مذکور می‌تواند ۰ تا ۱۰۰ خود را در عرض ۵.۲ ثانیه طی کند.


بیشتر بخوانید

  • تصاویر جاسوسی فاش شده از نسل جدید Hyundai Tucson

مشخصات فنی اتومبیل Ioniq 5 شرکت هیوندای

مشخصات فنی اتومبیل Ioniq 5 شرکت هیوندای 

همان‌طور که مطرح شد مدل Ioniq 5 از وجود پلتفرم E GMP به همراه دو موتور بهره می‌برد. محدوده پیمایش خودروی مورد نظر تنها ۲۸۰ مایل یا همان ۴۵۰ کیلومتر است. این اتومبیل تقریبا قدرتی مشابه با مدل الکتریکی Kona دارد و از ویژگی شارژ ۲۳۲ کیلوواتی برخوردار می‌شود. این میزان باعث می‌شود Ioniq 5 با شارژ ۲۰ درصد در عرض ۱۵ دقیقه به ۸۰ درصد شارژ برسد. طبق داده‌های به دست آمده ابعاد Ioniq 5 به طرح مفهومی هیوندای ۴۵ تشابه دارد و با طول ۱۸۲ اینچی عرضه می‌شود. این خودرو عرضی مطابق با ۷۴ اینچ و ارتفاع ۶۳ اینچی دارد.

چرخ‌های عقب و جلوی این اتومبیل ۱۱۸ اینچ با یکدیگر فاصله دارند در نتیجه Ioniq 5 اندازه‌ای بین مدل‌های توسان و سانتافه را به نمایش می‌گذارد. در نهایت نیز وب‌سایت اتریشی هیوندای تاریخ عرضه خودرو را فاش کرد و از انتشار آن در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ خبر داد. این وب‌سایت همچنین اعلام کرد خریداران می‌توانند در تاریخ ۲ الی ۱۶ فوریه با انتخاب رنگ دلخواه برای خودروی خود خرید آن را به مرحله نهایی برسانند و سفارش خود را ثبت کنند. گفتنی است؛ شرکت هیوندای قصد دارد در مرحله اول ۱۵۰ نمونه از این خودروها را در اختیار فروشندگان اتریشی قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا