بازداشت ۱۰ سلبریتی ورزش و هنر درپرونده سایت شرط‌بندی

به گزارش «نبض‌بانک»؛

رئیس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا با ابراز تأسف از تبلیغ سایتهای شرط‌بندی توسط تعداد معدودی از سلبریتی‌ها و ورزشکاران ایران گفت: در این رابطه ۱۰ نفر دستگیر شده و تحویل مقام قضائی شدند؛ ۲ نفر از این متهمان به کشور بازگردانده شدند.

به گزارش تابناک ورزشی سرهنگ مصطفی نوروزی در گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه در بحث سایتهای شرط‌بندی پنج دسته در نقش مجرمانه این سایتها دخیل هستند، اظهار کرد: نخستین دسته مجرمان، دسته دوم مدیران و گردانندگان این سایتها، تبلیغ‌کنندگان و برنامه‌نویسان این وب‌سایتها سومین دسته، دسته چهارم افرادی‌اند که بحث حسابرسی و اجاره کارتها را داخل کشور انجام می‌دهند و دسته آخر اجاره‌دهندگان کارتهای بانکی هستند.

رئیس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا افزود: ما در سال 99 بیش از 16 هزار فقره سایت و اکانت را درباره قمار و شرط‌بندی مسدود کردیم و در این رابطه یک هزار و 470 پرونده تشکیل شد؛ در برخی از پرونده‌ها چندین سایت و اکانت توسط یک باند هدایت می‌شد و مورد استفاده قرار می‌گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اغلب مدیران اصلی سایتهای شرط‌بندی در خارج از کشور و کشور ترکیه اقامت دارند، گفت: تشکیل 93 درصد پرونده‌های در حوزه برخورد با سایتها و اکانتهای مربوط به قمار و شرط‌بندی با گزارش نیروی انتظامی (ضابط قضائی) بوده و تنها هفت درصد از این پرونده‌ها توسط شکات حقیقی در مراجع قضائی مطرح شده است.

وی افزود: در یک ماه اخیر حدود 900 کانال تلگرامی که توسط باندی درباره تبلیغ قمار و شرط‌بندی فعالیت داشتند، مسدود کردیم؛ این باند سازمان‌یافته توسط 302 نفر به تبلیغ سایتهای قمار و شرط‌بندی می‌پرداختند که به صورت کاملاً برنامه‌ریزی شده و هدفمند، مدیران و گردانندگان آنها، شناسایی، بازداشت و تحویل مراجع قضائی شدند.

نوروزی با ابراز تأسف از تبلیغ سایتهای قمار و شرط‌بندی توسط تعداد معدودی از سلبریتی‌ها و ورزشکاران کشورمان متذکر شد: در این رابطه 10 نفر دستگیر شده و تحویل مقام قضائی شدند؛ برای این افراد قرار قانونی صادر شده است.

رئیس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان‌یافته پلیس فتا یادآور شد: در رابطه با مجرمان و گردانندگانی که در حوزه سایتهای قمار و شرط‌بندی در خارج از کشور فعالیت دارند، فرآیند استرداد و “صدور اعلان قرمز” قدری زمان‌بر است اما تاکنون چندین اعلان قرمز برای این افراد صادر شده و دو نفر از این متهمان به کشور بازگردانده شده‌اند.

این مقام انتظامی ضمن هشدار به گردانندگان سایتهای قمار و شرط‌بندی که در خارج از کشور فعالیت دارند، متذکر شد: این افراد بدانند حتماً در چنگال قانون گرفتار شده و به کشور بازگردانده می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا