نوبخت: قدرت خرید مردم تقلیل یافته است

به نقل از روزنامه شرق، محمدباقر نوبخت در برنامه دو شب پیش در پایش با اشاره به شرایط رکود تورمی کشور گفت: اگر اثبات بشود که یکی از مشکلات کشور ما تورم است و با این بودجه آن تورم تشدید پیدا می‌کند، باید این موضوع را هم قبول کنیم که ما در یک رکود تورمی هستیم. باید هم تلاش کنیم که تورم کنترل شود، هم اینکه اقتصاد را از رکود خارج کنیم. همه تلاش ما و بانک مرکزی این است که سیاست پولی انقباضی را پیاده‌سازی کند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه به افزایش قیمت کالاها اشاره کرد و افزود: افزایش قیمت کالاها دلایل مختلفی دارد. گاهی قدرت خرید مردم بالا می‌رود و چون تقاضای خرید زیاد است، قیمت‌ها هم بالا می‌رود یعنی به دلیل ازدیاد تقاضا، قیمت‌ها بالا می‌رود. اما گاهی هزینه‌های تولید آن‌قدر بالا می‌رود که قیمت کالاها زیاد می‌شود. شرایط فعلی فشار هزینه است. در گزارش مرکز آمار آمده که مصرف خانوار کاهش داشته است. متأسفانه قدرت خرید مردم و مصرفشان تقلیل یافته است. افزایش قیمت کالاها نیز به دلیل افزایش قیمت ارز و مواد اولیه است.

نوبخت با تأکید بر اینکه دشمن می‌خواهد کشور را زمین‌گیر کند، افزود: در این شرایط همچنان چرخ توسعه و عمران کشور می‌چرخد و در هشت‌ماهه گذشته ۵۲ هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های عمرانی هزینه شده است. این در حالی است که بودجه عمرانی سال ۹۹، ۸۸ هزار میلیارد تومان بوده که به معنای تحقق ۵۹درصدی بودجه عمرانی کشور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا