ژاپن پشت سر چین؛ آماده صدور ارز دیجیتال

ژاپن در پی اقدام سریع صدور ارز دیجیتال از طرف چین و سایر کشورها، آمادگی خود را درباره صدور این ارز در بخشهای دولتی و خصوصی اعلام کرده است. 

به گزارش سکه نیوز به نقل از کویننس، بانک مردمی چین، ارز دیجیتال ملی را در چندین شهر آزمایش کرده و در حال حاضر قصد دارد CBDC را نیز در سراسر این کشور عرضه کند. بانک مرکزی، سرعت تلاش های خود را در ایجاد یوان دیجیتال در سال جاری  افزایش داده و برنامه های آزمایشی را ارائه کرده که  بر اساس آن ۲۰۰ یوان دیجیتال به هر ۱۵۰،۰۰۰ شهروند منتخب در لاتاری در شهر شنژن در ماه اکتبر و شهر  سوژو در اوایل این ماه  تعلق گرفت.

ژاپن  از راهکارهای کشور چین در صدور CBDC پیروی می کند. 

چین پیشتاز حرکت به سمت ارز دیجیتال در سراسر جهان شده است. به گفته  هیرومی یامائوکا ، یک مقام ارشد سابق و مسئول سیستم های پرداخت و تسویه حساب در یکی از بانک ژاپن«این کار با سرعت شگفت انگیزی انجام شده است ، برخلاف بانک های مرکزی در سراسر کشورها که در برابر سیستم های جدید با احتیاط موضع می گیرند. یامائوکا گفت:« انتظار می رود که بانک مردمی چین تا سال ۲۰۲۲ همزمان با میزبانی این کشور در بازی های المپیک زمستانی و پارالمپیک ، یوان دیجیتال را به طور رسمی صادر کند.»

بانک های مرکزی همچنان به بررسی CBDC ها می پردازند. 

به نقل از گزارش مشترک بانک های مرکزی بزرگ از جمله  BOJ ، بانک مرکزی فدرال ایالات متحده ، بانک مرکزی اروپا و بانک تسویه حساب های بین المللی در ماه اکتبر؛ این گروه از بانک های مرکزی با همکاری یکدیگر به بررسی پیشرفت های ممکن در پرداخت های ابتکاری خواهند پرداخت. «CBDC می تواند ابزار مهمی برای بانکهای مرکزی در تحقق اهداف سیاست های عمومی خود باشد و همزمان با دیجیتال سازی گسترده ترزندگی روزمره مردم،  پیش رود، اما هنوز هیچ بانک مرکزی بزرگی رسما  تصمیم به معرفی CBDC نداشته است » .بانک مرکزی ژاپن در سال مالی آینده، تحقیق در مورد امکان سنجی ارز دیجیتال خود را آغاز خواهد کرد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا