دردسرهای نبرد حقوقی شرکت ریپل و قانون‌گذاری برای صرافی‌ها آغاز شد

یکی از مشتریان صرافی کوین‌بیس(Coinbase) از این صرافی به دلیل فروش رمزارزهای ایکس.آر.پی(XRP) بدون در اختیار داشتن مجوز فروش اوراق بهادار شکایت کرده است.

به گزارش «نبض‌بانک»؛  نبرد شرکت ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) زیان بسیاری از سرمایه‌گذاران این پروژه را به همراه داشته است. یکی از مشتریان صرافی کوین‌بیس(Coinbase) از این صرافی به دلیل فروش رمزارزهای ایکس.آر.پی(XRP) شکایت کرده است.

توماس سی ساندووال(Thomas C. Sandoval) در شکایتی که به دادگاه ناحیه‌ی شمالی کالیفرنیا ارائه شده است، ادعا کرده است که صرافی کوین‌بیس با آگاهی از طبقه‌بندی رمزارز شرکت ریپل به صورت اوراق بهادار ثبت نشده، اقدام به فروش این توکن‌ها کرده و از مشتریان خود نیز کارمزد اخذ کرده است.

شاکی در این دادخواست ادعا کرده است که صرافی کوین‌بیس «با دستیابی به مزیت رقابتی غیرقابل تضمین در میان صرافی‌هایی که تنها قادر به فروش رمزارز به صورت نوعی کالا هستند» قوانین رقابت ناعادلانه در کالیفرنیا را نقض کرده است. در این دعوی قانونی ادعا شده است:

صرافی کوین‌بیس رمزارز شرکت ریپل را با نماد ایکس.آر.پی به سرمایه‌گذاران فروخته است و ارزش این توکن کاملا به موفقیت و یا عدم موفقیت شرکت ریپل(Ripple Labs, Inc) وابسته است. شرکت ریپل رمزارز ایکس.آر.پی را ایجاد کرده و مدیریت آن را نیز در اختیار دارد. سرمایه‌گذاران با هدف کسب سود از سرمایه‌گذاری خود به خرید این توکن‌ها اقدام کرده‌اند.Coinbase Sue

 کمیسیون بورس و اوراق بهادار در هفته‌ی گذشته شکایت خود را بر علیه شرکت ریپل به دادگاه کرده است. در این شکایت ادعا شده است که شرکت ریپل برای مدت هفت سال توکن‌های ریپل را به‌طور غیرقانونی(بدون ثبت و یا اخذ معافیت) به فروش رسانده است. در نتیجه‌ی این اتفاق صرافی کوین‌بیس اعلام کرده است که مبادلات رمزارز شرکت ریپل را از نوزدهم ژانویه متوقف خواهد کرد.

صرافی کوین‌بیس در دادگاه

این مشتری صرافی کوین‌بیس در شکایت ارائه شده خواستار جبران خسارت، پرداخت هزینه‌های قانونی تنظیم شکایت و دریافت مزایای دیگری شده است.

کوین‌بیس در گذشته به خوبی در پرونده‌های حقوقی بر علیه این شرکت موفق عمل کرده است. با این وجود، نبرد ریپل با قانون‌گذاری این شرکت را نیز با مشکلات حقوقی متعددی مواجه می‌سازد.

منبع: کوینیت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا