ارزش هر بیت کوین به 30 هزار دلار رسید – شکستن رکورد در کمتر از 1 ماه

شاید وقتی در چند سال قبل یک پیتزا در ازای 12 بیت کوین معامله می‌شد، آن خریدار بی خبر از دو عالم فکرش را نمی‌کرد که در آینده‌ای نه چندان دور، می‌توانست با هر بیت کوین چند هزار پیتزا خریداری کند! حال در سال 2021 شاهد بالاترین بیت کوین ارزش از سال 2017 هستیم که هر کدام آن 30 هزار دلار معامله می‌شود. هر چند که به احتمال زیاد این ارزش ثابت نخواهد ماند اما رسیدن به این رکورد هم برای خودش عجیب است!

به گزارش «نبض‌بانک»؛ پس از اینکه در سال 2017 این ارز دیجیتالی به بالاترین سطح تاریخی خود (در حدود 19،700 دلار) رسید، قیمت هر بیت کوین به شدت افت کرد و قبل از دسامبر 2018 به پایین 3200 دلار برسد. این ارز رمزنگاری شده ناپایدار در تابستان و پس از صعود دوباره سقوط نکرده و از آن زمان خیال پایین آمدن هم ندارد. تحریریه سخت افزار مگ در خبری گزارش داده بود که ارزش هر بیت کوین از سد 20،000 دلار عبور کرد. حال پس از یک ماه از آن خبر و تا زمان نوشتن این مقاله، هر بیت کوین در آمریکا با قیمت 32000 دلار معامله می‌شود.

 ارزش هر بیت کوین به 30 هزار دلار رسید – شکستن رکورد در کمتر از 1 ماه 01

دلیل افزایش ارزش هر بیت کوین به 30 هزار دلار

ارزهای رمزپایه و به طور خاص بیت کوین، از علاقه اخیر شرکت‌های سرمایه گذاری و خدمات مالی بهره مند و سیراب شده است. برای مثال شرکت اطلاعات تجاری MicroStrategy در سپتامبر 175 میلیون دلار بیت کوین اضافی خریداری کرده است. در ماه اکتبر، اسکوئر اعلام کرد که 50 میلیون دلار (حدود یک درصد از کل دارایی خود) را در بیت کوین سرمایه گذاری می‌کند و می‌گوید ارز رمزنگاری شده را به عنوان ابزاری برای توانمندسازی اقتصادی در نظر گرفته است. در ماه نوامبر، PayPal شروع به اجازه دادن به کاربران در ایالات متحده برای خرید، نگهداری و فروش چهار ارز رمزپایه ویژه از جمله بیت کوین کرد.

در مجموع این افزایش جدید توسط خریدهای نهادهای مختلف اقتصادی صورت گرفته است. طبق گفته یاهو فاینانس، شرکت‌های وال استریت در سال 2020 بیش از 5 میلیارد دلار به صندوق‌های دارایی دیجیتال هزینه کرده‌اند. به همین دلیل است که کمبود بیت کوین مشهود و احتمالاً ارزش آن متورم شده است./دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک/

دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک
دکتر مهدی صادقی سردبیر نبض بانک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا