بیش از یک هزار و ۹۶ میلیارد ریال اقلام احتکاری در استان همدان کشف شد

همدان- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: یک هزار و ۹۶ میلیارد و ۱۵۶ میلیون ریال کالای احتکاری از ابتدای سالجاری تاکنون در این استان کشف شده است.

داریوش جودکی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۱۶۵ پرونده برای محتکران در سالجاری تشکیل شده که ۱۴۷ پرونده به ارزش بیش از ۹۷۴ میلیارد ریال مختومه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان اضافه کرد: ۷۵ پرونده منجر به صدور رای محکومیت از سوی تعزیرات همدان شده که متخلفان به پرداخت ۳۰۴ میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال محکوم شدند.

وی با بیان اینکه برای ۲۹ پرونده حکم برائت صادر شده است افزود: برخی از پرونده ها نظیر پرونده اخلال در نظام اقتصادی در صلاحیت رسیدگی تعزیرات نبوده و به دادسرا ارسال می‌شود که شمار آنها ۱۰ فقره بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان بیشترین اقلام احتکاری کشف شده را شامل لاستیک خودرو،  لوازم خانگی و  روغن موتور دانست و گفت: به تازگی عامل احتکار ۲۰ تن روغن نباتی به پرداخت ۸۰۰ میلیون ریال محکوم شد.

جودکی توضیح داد: با توجه به گزارش سازمان صمت مبنی بر اعلام نکردن موجودی انبار یک شرکت پخش در زمان کمبود روغن در بازار  مشخص شد که مسوولان این شرکت پخش ۲۰ تن روغن نباتی را به قصد گرانفروشی احتکار کردند.

وی اضافه کرد: شعبه هیات بدوی تعزیرات حکومتی همدان پس از احراز تخلف احتکار و جری تشریفات قانونی این شرکت را  علاوه بر الزام به عرضه روغن ها در شبکه رسمی با نظارت سازمان صمت و پرداخت ۸۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد که با تلاش اجرای احکام جریمه وصول و به حساب خزانه دولت واریز شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا