همسان سازی حقوق بازنشستگان متوقف شد؟!

نارضایتی بازنشستگان از امر همسان سازی حقوق بازنشستگان ادامه دارد و به نظر می رسد این طرح رو به خاموشی می رود.

به گزارش «نبض‌بانک»؛ پایان سال و زمان افزایش حقوق بازنشستگان، همچنان دغدغه های این صنف ادامه دارد. اعتراضات به عدم همسان سازی های صحیح و همچنین نبود عدالت افزایش حقوق ها میان بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی منجر شده است تا این مسئله مورد اهمیت واقع شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دست بررسی

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور چندی پیش از همکاری این نهاد با وزارت کار برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داده بود و شریعتمداری نیز از کلید خوردن این طرح وعده داده بود اما متاسفانه این امر همچنان تحقق نیافته و آن ۷ هزار میلیارد تومانی به درستی میان بازنشستگان توزیع نشده است. عمده ترین مشکل نیز به بازنشستگان تامین اجتماعی که حدود ۵ میلیون نفر می شوند، باز می گردد چرا که این موضوع را از صندوق بازنشستگی لشکری جویا شدیم و جنین جوابی گرفتیم.

اولین دوره همسان سازی مهرماه انجام شد

محمد گودرزی رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح در گفت و گو با خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص همسان سازی حقوق های لشکری اظهار کرد: موضوع همسان سازی حقوق لشکری ها از اول مهر در  سطح کشور انجام شد و همه ی پیشکسوتان و بازنشستگان نیروهای مسلح از این  طرح استفاده کرده و حقوق آن ها بر این مبنا پرداخت می شود.

نهادهای دیگری نظیر وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، بانک ها و چند نهاد دیگر نیز در این امر موفق بودند اما یکی دیگر از نهاد های که در همسان سازی حقوق ها عقب مانده است. وزارت نفت و صندوق بازنشستگی این نهاد است.

هیئت امنا صندوق بازنشستگی موافق افزایش حقوق نبودند!

ابراهیم رادافزون، معاون اسبق ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻳﺰﻯ ﻭ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺑﺮ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻫﻴﺪﺭﻭﻛﺮﺑﻮﺭﻯ وزارت نفت، در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش حقوق مستمری بازنشستگان صنعت نفت بیان کرد: هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت تصمیم گرفت که در چهارچوب افزایش‌هایی که دولت به حقوق مستمری بازنشستگان داده، افزایشی هم به مستمری بازنشستگان صنعت نفت بدهند که به همین دلیل پیشنهادی را ارائه کردند، اما در هیئت امنای صندوق مورد تایید قرار نگرفت.

او افزود: دلیل این مخالفت این است که درگذشته سیستم این صندوق به گونه‌ای بود که بر اساس تصمیمات هیئت مدیره شرکت ملی نفت و هیئت رئیسه آن مدیریت می‌شد، اما اکنون برای این صندوق یک هیئت امنا درست شده یعنی وزیر نفت به عنوان رئیس هیئت امناست و سایر اعضای این هیئت امنا نیز از بیرون مجموعه نفت آمده اند.

رادافزون گفت: هیئت رئیسه نیز اکنون به شکلی است که ۱۲ نفر از آن‌ها یا شاید بیشتر، غیر نفتی هستند. رئیس صندوق نیز باید دارای حس مددکاری می‌بود تا بتواند مشکلات و نگرانی‌های نیرو‌ها را درک و برای رفع آن‌ها تلاش کند.

او ادامه داد: رئیس فعلی هیئت رئیسه صندوق نفت، از همکاران سابق من بوده، ولی فاقد حس مددکاری است و سوابق مرتبط نیز ندارد. در هر حال، اکنون هیئت رئیسه تصمیم گرفته که در چهارچوب افزایش‌هایی که دولت افزایش در نظر گرفته، برای بازنشستگان صنعت نفت نیز، پیشنهادی ارائه کرده، اما این پیشنهاد  علی رغم تصویب در هیئت رئیسه، توسط هیئت امنای صندوق رد شده و مشخص نیست به چه دلیل این اتفاق افتاده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا