چرا کارگر با ۳۰سال پرداخت بیمه مستمری‌اش باید حداقل دستمزد باشد؟

گروه استان‌ها ــ فعال حوزه کارگری گفت: کارگر با ۳۰سال پرداخت بیمه مستمری‌اش باید حداقل دستمزد باشد؟ این ظلمی آشکار است.

به گزارش «نبض‌بانک»؛ احسان سهرابی در  مشهدمقدس  اظهار داشت: جامعه کارگران در زمینه طرح ضد کارگری توانمند سازی و پایداری سازمان تامین اجتماعی با تضییع حقوق بیمه شدگان مخالفت شدیدی دارد.

فعال حوزه کارگری گفت: در طرح مذکور متاسفانه صرفا گلوی کارگران را گرفته شده؛ در صورتی که باید اعلام کنم اگر منابع سازمان نگران کننده شده است مدیران دولتی سازمان تامین اجتماعی بدهی‌های خویش را از دولت وصول کنند، آیا شستا نمی‌تواند این بدهی‌ها را پوشش دهد؟

سهرابی بیان کرد: در این طرح  ماده 2 میانگین سن بازنشستگی از 2 سال بصورت پلکانی به 20 سال افزایش یافته است. ظلم از این واضح‌تر؟ یعنی کارگری 30 سال بیمه بپردازد و مستمری‌اش حداقل دستمزد باشد.در این طرح در ماده3 در زمینه سخت و زیان‌آور اعلام نموده که سنوات ارفاقی از 10 سال به 5 سال تقلیل کند.

وی با اشاره به اینکه بابت مشاغل گروه الف به ازای یکسال 3 ماه ارفاق شود تصریح کرد: برای مشاغل گروه ب از یک ماه تا 6 متغیر برای یک سال سنوات ارفاقی لحاظ شود. ضمنا برای مشاغل سخت و زیان‌آور شرایط سنی پیش بینی شده است” برای مردان 50 سال و برای زنان 45 سال در نظر گرفته شده؛ همچنین در ماده 6  فرایند ادعای سابقه را سازمان تامین اجتماعی تغییر داده که کارگران با توجه عدم تنظیم بازار کار دچار مشکلات بغرنج وعدیده‌ای خواهند شد.

فعال حوزه کارگری تاکید کرد: نمایندگان محترم مجلس که متعلق به تمام اقشار هستند بصورت سطحی بدون توجه به دغدغه‌های کارگران و بیمه شدگان طرح را امضاء کردند؛  این گونه طرح‌ها فقط فضای جامعه کارگری را ملتهب و تبعات اجتماعی دارد.

 

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا