سرانجام پرداخت بدهی بدهکاران به شبکه بانکی به کجارسید؟

به گزارش «نبض‌بانک»؛ سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان گفت: به منظور حمایت از مشاغل و کسب و کارهای تعطیل شده ناشی از همه گیری ویروس کرونا، مهلت پرداخت بدهی بدهکاران به شبکه بانکی تا ۶ ماه دیگر تمدید شد.

 “مهرداد نادری فر” روز شنبه در  جلسه ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: با توجه به استمرار شرایط ناشی از کرونا و  تعطیلی کسب و کارها، مهلت زمانی مندرج در بند هفتم مصوبه جلسه ۴۷ ستاد ملی مدیریت کرونا در نیمه آذر سال گذشته، در زمینه قانون «تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور» به مدت ۶ ماه تمدید شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان بیان کرد: یکی از درخواست های علوم پزشکی کاهش آمار کارکنان بانک ها برای پیشگیری از ابتلای کارمندان شبکه بانکی به کرونا بود که در این باره نشست تخصصی با دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان همدان برگزار شد.

وی ادامه داد: دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان همدان معتقد بود که در صورت افزایش شمار کارمندان، میزان افراد در صف انتظار برای دریافت خدمات بانکی و مدت زمان حضور مراجعان در بانک ها افزایش می یابد.

سخنگوی ستاد کرونا استان همدان همچنین از فشار به کارکنان اداری و خدماتی برای حضور تمامی آنها در مدرسه خبر داد و گفت: این در حالیست که یک سوم کارمندان باید در شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی در محل کار حضور یابند همچنین در حال حاضر دانش آموزی در مدارس وجود ندارد.

نادری فر بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و انتظار مومنان روزه دار برای اعلام پروتکل های مرتبط با مراسم مذهبی، نکات حائز اهمیتی از سوی قرارگاه عملیاتی مبارزه کرونا به ستادهای استانی ابلاغ شده که امید می رود دست اندرکاران نمازهای جمعه و جماعات، مدیران هیات های مذهبی، وعاظ، ذاکران اهل بیت، هیات امنای مساجد و مردم همانند سال گذشته همراهی لازم را داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان تاکید کرد: هر چند در شهرهای زرد و آبی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برپایی نماز و برگزاری مراسم احیا بلامانع است اما با توجه به شیوع ویروس موتاسیون یافته، کمتر نقطه ای حائز شرایط رنگی یاد شده است.

وی اضافه کرد: بنابراین می طلبد با تدوین شیوه نامه ای برای برگزاری نمازهای روزانه ماه مبارک (یک وعده آن هم به مدت نیم ساعت) با حداقل نفرات در فضای باز با رعایت حداکثر فاصله و ماسک و جانماز و سجاده اختصاصی در همه شهرها اجازه داده شود و در سایر شهرهای دارای شرایط اضطراری و مشمول محدودیت رفت و آمد برگزاری این مراسم ها ممنوع است.

نادری فر اضافه کرد: نباید در این خصوص بر خلاف مصوبات قرارگاه و ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار نظر و عمل کرد چرا که اعمال نظر شخصی، دوصدایی و عملکرد سلیقه ای در این باره قابل قبول نیست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا