تلاش بیت‌ کوین برای شکستن مقاومت ۳۶ هزار دلاری

قیمت انواع ارز‌های شاخص دیجیتال امروز در روند معاملات در بازار‌های تجارت دیجیتال بین‌المللی تغییراتی را تجربه کرد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر  یک هزار و ۶۵۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۱۱ درصد بیشتر شده است.

السالوادور نخستین کشور جهان است که به طور رسمی انجام معاملات بر حسب بیت کوین را قانونی اعلام خواهد کرد. طبق طرحی که قرار است توسط رئیس جمهور این کشور به پارلمان ارائه شود، شهروندان السالوادوری قادر خواهند بود تا نقل و انتقال ارزی خود را علاوه بر دلار بر حسب بیت کوین نیز انجام دهند. اقتصاد السالوادور وابستگی زیادی به جریان ارزی دارد که توسط ۲.۵ میلیون شهروند خارج از این کشور به آن ارسال می‌شود.

با بالا گرفتن اقبال عمومی به رمزارزها، نیاز به نظارت بر فعالیت ارزهای دیجیتالی بیش از پیش احساس می‌شود. وزرای دارایی کشورهای عضو گروه هفت در نشست اخیر خود بر سر ارزهای دیجیتالی بحث و نسبت به عواقب نظارت پایین نهادهای مرکزی بر روی معاملات ارزهای دیجیتالی ابراز نگرانی کرده‌اند. پیشتر نیز رئیس بانک مرکزی سوئد در سخنانی گفته بود بیت کوین بیش از آنی بزرگ است که از نظارت نهاد ناظر فرار کند.

اقبال شرکت ها و نهادهای بزرگ جهانی به ارزهای دیجیتالی رو به افزایش است: شرکت گوگل در یک تغییر موضع آشکار اعلام کرد از این پس تبلیغ صرافی ارزهای دیجیتالی در بستر گوگل بلامانع است تا بدین ترتیب ممنوعیت ۳ ساله تبلیغ صرافی‌های دیجیتالی سرانجام برداشته شود. در مرحله نخست و از روز سوم آگوست امسال قرار است صرافی‌های ارزهای دیجیتالی بتوانند تبلیغات خود را با استفاده از بستر گوگل به شهروندان آمریکایی منتقل کنند.

در حال حاضر ۵۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

بیت کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶۷۹.۷۴ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۳۹.۳۴ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۳۲۲.۴ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۸.۶۵ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

تتر

تتر با نماد اختصاری USDT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶۲.۲۵ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۳.۶۰ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

قیمت ارز‌های دیجیتالی

قیمت انواع ارز‌های دیجیتالی از جمله بیت کوین، اتریوم در ۱۷ خرداد را در ادامه این خبر ببینید:

ارز دیجیتال قیمت(دلار) قیمت(تومان)
بیت کوین 36,294 ۸۷۸,۶۴۱,۳۴۹
اتریوم 2,775 ۶۷,۱۸۰,۰۶۰
تتر 1 ۲۴,۲۱۰
بایننس کوین 399 ۹,۶۶۴,۹۱۹
کاردانو 1.72 ۴۱,۷۰۵
دوج کوین 0.37 ۹,۰۷۶
ریپل 0.96 ۲۳,۲۷۵
پولکادات 24.79 ۶۰۰,۳۸۸

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا