تصمیم جدی روسیه برای حذف کامل دلار و استفاده از یورو

مقامات روسی قصد دارند تا به طور کامل دلار را کنار گذاشته و از این پس برای مبادلات خارجی از یورو استفاده کنند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛به نقل از راشا تودی، وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد که دولت این کشور می‌خواهد دلار را کنار گذاشته و از یورو استفاده کند.

دیمیتری تیموفیف، دبیر بخش کنترل اقدامات تحریمی خارجی در وزارت اقتصاد روسیه گفت: اولویت اول ما تبدیل کردن روسیه به یک کشور مبتنی بر یورو در تجارت خارجی است و از این منظر به دنبال جایگزین کردن یورو به جای دلار است.

این مقام روس گفت که مسکو برای اتخاذ چنین رویکردی دلایل زیادی دارد و قصد دارد با ارائه مشوق‌های گوناگون شرکت‌های این کشور را هم به سمت استفاده از یورو به جای یورو سوق دهد.

تیموفیف ادامه داد: از آنجا که ما یک اقتصاد بازاری هستیم، نمی‌توانیم با صدور یک فرمان استفاده از دلار را متوقف کنیم. البته در عین حال برخی شرکت‌های دولتی روسیه احتمالا برای عبور از دلار و رفتن به سمت یورو از سوی دولت ملزم خواهند شد.

تیموفیف افزود: ما باید ابزار‌های مورد نیاز برای فاصله گرفتن هرچه بیشتر کل اقتصاد از دلار را در قالب یک بسته آماده کنیم. درواقع این اقدام باعث خواهد شد تا ما تحریم‌ها را کنار زده و دموکراسی بیشتری برای جهان به ارمغان بیاوریم.

چند روز پیش هم وزیر اقتصاد روسیه گفته بود که قرار است صندوق ثروت ملی این کشور دارایی‌های دلاری خود را طی یک ماه آینده به طور کامل کنار بگذارد.

الکساندر نواک، نیز گفته که دولت روسیه می‌خواهد به زودی بستن قرارداد‌های نفتی به دلار را کنار بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا