تلاش سازمان صهیونیستی برای تلکه کردن بانک‌‌ها و مراکز خیریه قطری

یک سازمان راست‌گرای صهیونیستی به بهانه حمایت بانک‌ها و مؤسسات خیریه قطری از گروه‌های مقاومت فلسطین ضمن شکایت از این بانک‌ها و مؤسسات، مبلغ هنگفنی را به عنوان خسارت از آن‌ها درخواست کرد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛ یک سازمان راست‌گرای صهیونیستی، امروز (چهارشنبه)، شکایتی علیه مؤسسه‌های خیریه و بانک‌های قطری تنظیم کرد و از آن‌ها مبلغی به ارزش ۱.۲ میلیارد شِکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) به عنوان خسارت خواست.

پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از روزنامه عبر‌ی‌زبان «یدیعوت آحارانوت» در این خصوص گزارش داد که این شکایت به نام ۲۴ فرد صهیونیست کشته‌شده با ۱۳۰ مدعی تنظیم و در آن ادعا شده است که پول‌هایی از حساب‌های وابسته به مؤسسه‌های خیریه قطری به برخی مؤسسات خیریه وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین یا افراد این جنبش حواله شده است.

در این شکایت که سازمان «شورات هدین» آن را ارائه کرده است، مدارکی ارائه شده و در آن ادعا شده است که برخی از اسرای حماس در زندان‌های اسرائیل مسئله حواله پول را تأیید کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، هدف این شکایت، ده‌ها سازمان، بانک و صندوق‌های خیریه قطری و منابع وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین هستند که به گفته این روزنامه صهیونیستی، برخی از آن‌ها تحت مالکیت برخی مقامات در دوحه قرار دارند که تل‌آویو آن‌ها را در گذشته سازمان‌های بدون مجوز معرفی کرده بود از جمله مؤسسه خیریه «Charitable Qatar Society».

در گزارش مذکور همچنین با اشاره به اینکه این سازمان راست‌گرا، سال‌های گذشته، ده‌ها شکایت علیه تشکیلات خودگردان تنظیم کرده است، عنوان شده که احتمال پرداخت پول از سوی تشکیلات کم است و هدف کنونی این سازمان بانک‌های قطری هستند.

«نیسانا درشن» رئیس سازمان صهیونیستی مذکور در بخشی از پاسخ خود به کمک‌های مالی قطر به شهروندان فلسطینی مستقر در غزه اشاره کرد که با تأیید تل‌آویو وارد نوار غزه می‌شوند و در این خصوص گفت: «اگر اسرائیل نمی‌نواند جلوی تأمین مالی قطر را بگیرد-وبالعکس [اگر] به آن اجازه دهد- قربانیان تروریسم آن را متوقف خواهند کرد».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا