حمله بانک مرکزی انگلیس به بیت کوین

در حالی که هنوز هیچ خبری از عرضه پوند دیجیتال توسط بانک مرکزی انگلیس نیست، اما این بانک طی اظهاراتی به بیت کوین حمله کرد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛به نقل از راشا تودی، تام موتون، مدیر بخش فناوری بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد که فناوری مربوط به ارز‌های دیجیتال بانک‌های مرکزی کشور‌ها ده‌ها هزار برابر بهینه‌تر از فناوری بیت کوین است.

وی طی سخنرانی در کنفرانس آینده فناوری‌های مالی گفت که این بانک متعهد است تا زمانی که مردم بخواهند به تامین اسکناس و پول نقد ادامه دهد.
موتون در باره تلاش بانک‌های مرکزی کشور‌ها برای عرضه ارز‌های دیجیتال گفت: بیت کوین با در نظر گرفتن عملکرد، بهره‌وری در حوزه انرژی و کم و کاستی‌ها اصلا در حد و اندازه فناوری‌ای نیست که ما ممکن است، برای استفاده از ارز‌های دیجیتال بانک‌های مرکزی از آن استفاده می‌کنیم.
وی همچنین از شهروندان انگلیس خواست تا سرمایه‌گذاری سنگینی روی بیت کوین و فناوری بلاک چین نکنند.
بنا به گفته این مقام بانک مرکزی انگلیس گفت: ممکن است، ارز دیجیتالی که شاید در آینده توسط بانک مرکزی انگلیس عرضه شود بتواند نقش مهمی را در اقتصاد این کشور ایفا کند.
اندرو بِیلی، رئیس کل بانک مرکزی انگلیس هم هفته گذشته گفته بود که ارز‌های دیجیتال هیچ ارزش واقعی ندارند.
وی هشدار داد، مردمی که در این ارز‌ها سرمایه گذاری کرده‌اند باید خود را آماده از دست دادن پول خود بکنند.
بانک مرکزی انگلیس البته در ماه آوریل گفته بود که قصد دارد در زمینه عرضه پوند دیجیتال با وزارت خزانه داری این کشور همکاری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا