خبرفوری درباره افزایش مستمری بازنشستگان!!

مصطفی سالاری روز جمعه با اشاره به هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: یکی از مطالبات اصلی جامعه از سازمان تامین اجتماعی افزایش مستمری بازنشستگان است.

به گزارش «نبض‌بانک»؛وی با بیان اینکه خواست اصلی جامعه از سازمان تامین اجتماعی انجام وظایف و تعهدات قانونی است، گفت: در حوزه درمان انتظار بیمه‌شدگان، سهم کمتر بیمه (فرانشیز کمتر)، افزایش پوشش این بیمه و ارتقاء کیفی خدمات است، که باید از جانب سازمان ارائه یا از مراکز درمانی دانشگاهی وغیردانشگاهی غیرملکی خریداری شود.

سالاری با اشاره به جامعه ۴۶ میلیون نفری تامین اجتماعی ادامه داد: سازمان به منظور پرداخت سایر کمک هزینه‌ها که برحسب مورد پیش می‌آید و تامین اجتماعی متهعد به پرداخت است، مشکل خاصی ندارد.
 مرحله اول متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مرداد سال ۹۹ اجرایی و حقوق ماهانه مستمری‌بگیران این سازمان از ۴۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت.
مرحله دوم این متناسب‌سازی نیز در پرداخت حقوق فروردین ماه این جمعیت لحاظ شد. براساس این متناسب‌سازی، بازنشستگان با ٣٠ سال سابقه از فروردین ١۴٠٠، چهار میلیون و ۲۰۰ تا چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.
بازنشستگان با بیش از ٣٠ سال سابقه نیز با توجه به سنوات بیش از این مبلغ و بازنشستگان کمتر از ٣٠ سال سابقه هم کمتر از این میزان را (باتوجه به سنوات) دریافت خواهند کرد.
در این راستا همچنین ۲۸ اسفند سال ۹۹ مبلغ یک ‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به‌صورت علی‌الحساب به حساب بازنشستگان واریز شد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: نمی‌توان گفت، مستمری جامعه بازنشستگان یک زندگی با شرایط متوسط رو به بالا را جواب‌گو خواهد بود، اما این افزایش با توجه به توان سازمان و منابعی که حداقل برای سه تا چهار سال آینده پیش‌بینی شده، انجام پذیرفت.
وی تاکید کرد: اما مستمری کافی، بدون شک به عنوان مطالبه اصلی جامعه بازنشستگان از وظایف مهم سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود. از ۲۲ تا ۲۹ تیر ماه هفته تامین جتماعی نامگذاری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا