صنعت برق تایوان با کمک نظام بانکی پوست اندازی می‌کند

تایوان با جذب منابع مالی شرکت‌های بین المللی، پروژه‌های مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر را پیش می‌برد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛هنگامی که اولین رئیس جمهور زن تایوان، در سال ۲۰۱۶ قدرت را به دست گرفت، گسترش انرژی های تجدید پذیر را به عنوان یک اولویت مهم برگزید.

اینگرید چانگ ، رئیس شعبه تایپه دویچه بانک در این باره گفت: دولت اهداف بلند پروازانه ای در حوزه انرژی های تجدیدپذیر را برگزیده  به نحوی که باید تا سال ۲۰۲۵،  دستکم  ۲۰ درصد از برق کشور از منابع تجدید پذیر تأمین شود.

سیاست های حمایتی دولت و موقعیت استراتژیک کشور تایوان، تعدادی از برترین توسعه دهندگان باد دریایی را به سرمایه گذاری در زیرساخت های انرژی تجدیدپذیر در این کشور جذب کرده است.

از جمله آنها شرکت WPD مستقر در آلمان است.

این شرکت در سال ۱۹۹۶ تأسیس شده و ۲۲۰۰ توربین را در سراسر جهان با مجموع ظرفیت ۴٫۴۵۰ مگاوات نصب کرده است.

پروژه “یونلین” این شرکت در تایوان قرار است ۶۴۰ مگاوات برق را تا سال ۲۰۲۲ تولید کند.

منابع بادی دریایی تایوان به این کشور کمک کرده  تا خود را به عنوان بازاری جذاب برای تولید برق از وزش باد دریایی در آسیا که حداکثر با سرعت ۱۲ متر بر ثانیه در تنگه تایوان حرکت می کند تثبیت کند.

در ژانویه ۲۰۱۸ ، دولت تایوان قصد خود را برای دستیابی به هدف ۵/۵ گیگاوات ظرفیت انرژی باد دریایی تا سال ۲۰۲۵ اعلام کرد.

برای حمایت از توسعه انرژی های تجدیدپذیر ، دولت تایوان در سال ۲۰۰۹  قانون توسعه انرژی های تجدیدپذیر را تصویب کرد که طیف وسیعی از مشوق ها را به تولیدکنندگان این انرژی ها ارائه می داد.

قانون مربوط به برق این کشور نیز در سال ۲۰۱۷ تحت اصلاحات اساسی قرار گرفت  که از جمله آن انجام پیش بینی های لازم برای آزادسازی قیمت برق بود.

چانگ مدیر شعبه دویچه بانک در تایپه گفت: “به طور کلی ، بازار تایوان نسبتاً باز است و بنابراین برای بازیگران اروپایی جذاب است.”

“به علاوه ، مقیاس پروژه های دریایی در تایوان به ترازنامه های قابل توجه و توسعه دهندگان برتر دنیا نیاز دارد؛ این در حالی است که شرکت های اروپایی در حال حاضر پیشرفته ترین سیستم ها را برای تولید برق از بادهای ساحلی در اختیار دارند.”

در حالی که چارچوب قانونی تایوان در بخش انرژی های تجدیدپذیر در مقایسه با سایر کشورهای آسیایی نسبتاً انعطاف پذیر است،مسئله ای که سرمایه گذاران با آن روبرو هستند الزام بومی سازی در این زمینه است؛ در واقع شرکت ها باید برای ساخت پروژه های خود از تجهیزات و خدمات محلی استفاده کنند.

 نقش دویچه بانک

چانگ گزارش داد که دویچه بانک از سال ۲۰۰۶ در پروژه های مزرعه بادی تایوان فعال بوده است.

بانک های محلی و دولتی تایوان به دلیل عدم تخصص در بخش مزارع بادی دریایی و پیچیدگی در فرایند های تأمین اعتبار اینگونه پروژه ها، در ابتدا تمایلی به مشارکت در تأمین مالی پروژه مزارع بادی دریایی نداشتند.

اما مشارکت آنها برای توسعه مداوم این صنعت بسیار مهم بود زیرا آنها دارای نقدینگی خوبی بودند.

یکی از اولین کارهای چانگ توضیح دادن درباره نحوه کار صنعت برای مدیران بانک های محلی تایوان بود.

چانگ می گوید: “ما همیشه تازه ترین آیین نامه های مربوطه را از دولت دریافت می کنیم و اکنون بیشتر شبیه یک مشاور در این صنعت هستیم.”

وی،معتقد است که این امر همچنین دویچه بانک تایپه را از سایر بانک های خارجی در پایتخت تایوان متمایز می کند.

قرارداد تأمین مالی با ۱۹ بانک تایوانی و بین المللی در ۲۴ ماه می ۲۰۱۹ امضا شد.

به گفته چانگ ، دویچه بانک در این میان به عنوان هماهنگ کننده به ایفای نقش پرداخت و یک قرارداد ۱۰ ساله را با نرخ بهره مشروط  منعقد کرد.

ساخت این پروژه در حال حاضر در حال انجام است و قرار است تا پایان سال ۲۰۲۱ به پایان برسد.

پس از اتمام ، یونلین یکی از بزرگترین نیروگاه های بادی در تایوان خواهد بود و توان تأمین برق برای بیش از ۴۵۰ هزار خانه را خواهد داشت.

در نهایت این محل دارای ۸۰ توربین بادی دریایی ساخته شده توسط شرکت زیمنس خواهد بود.

وام دهندگان همچنین یک قرارداد بلندمدت بازخرید با قیمت ثابت با شرکت دولتی تایوان (TPC) دارندکه کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که درآمدهای این نیروگاه در آینده می تواند اقساط تسهیلات اعطا شده را بازپرداخت کند.

این معامله شامل کنسرسیومی از ۲۵ بانک و موسسه مالی بین المللی و تایوانی (از جمله بیمه زندگی تایوان و بیمه زندگی TransGlobe) و همچنین شش آژانس اعتباری صادراتی بود.

به نظر می رسد که اهداف تایوان برای دستیابی به کل ظرفیت باد دریایی در جهت تولید برق بیش از ۵/۵ گیگاوات تا سال ۲۰۲۵ و ۱۵/۵ گیگاوات تا سال ۲۰۳۵ باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا