پیش‌بینی بورس فردا ۱ شهریور ۱۴۰۰

به گزارش «نبض‌بانک»؛در بازار امروز باز هم ارزش معاملات افزایش یافت و مجددا رکورد بیشترین ارزش معاملات خرد سال ۱۴۰۰ شکسته شد. از دیگر نکات مهم بازار امروز تداوم خروج پول حقیقی بود. همچنین با وجود رشد قیمت دلار به علت ریزش قیمت فلزات در بازار جهانی سهام فلزی-معدنی چندان صعودی نبودند. در سمت مقابل اما خودروسازان بعد از بحث‌های اخیر مبنی بر آزادسازی قیمت و افزایش رقابت‌پذیری، در کنار پالایشی‌ها، شیمیایی‌ها و برخی از صنایع کوچک‌تر مثل زراعت و رایانه از گروه‌های داغ معاملات بودند.

قیمت دلار در ابتدای معاملات دلار امروز حدود ۲۷۳۵۰ تومان بود اما تا ۲۷۵۵۰ تومان هم رشد کرد و در نهایت به ۲۷۴۰۰ تومان رسید. به طور کل بعد از رشد تند و تیز دلار در تعطیلات کرونایی، به نظر می‌رسد هنوز قیمت دلار از محرک‌های جدی بورس تهران است.

پیش‌بینی کارشناسان و فعالان بورس از سیاست‌های دولت رئیسی

امشب بازار جهانی بعد از تعطیلات پایان هفته میلادی دوباره شروع به کار می‌کند و می‌تواند تاثیر بالایی بر بازار فردا داشته باشد. همچنین در اولین روز هر ماه معمولا تنها صنعتی که گزارش‌های ماهانه خود را روانه کدال می‌کند سیمانی‌ها هستند که از طرفی با توجه به قطعی برق و از طرفی دیگر با توجه به نرخ‌های جذاب سیمان در بورس کالا این گزارش‌ها می‌توانند مسیر بعدی این صنعت را نمایان کنند.

صف های خرید با وجود عرضه شدن در اواسط بازار امروز، دوباره روند صعودی گرفتند و در پایان بازار ارزش و تعداد آن‌ها افزایش یافت. این در حالی بود که صف‌های فروش در کل بازار امروز تقریبا ثابت بودند. در پیش بینی بورس فردا چنین چیزی می‌تواند سیگنال شروع مثبت بازار فردا باشد.

البته شیب خط شاخص کل در اواخر بازار نزولی شد که می‌تواند سیگنال شروع چالشی بورس فردا باشد. بر اساس داده‌های گذشته‌نگر عموما شیب این نمودار در پایان بازار نحوه بازگشایی و نیمه اول بازار فردا را پیش‌بینی می‌کند.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز به سطح 1.515 میلیون واحدی رسید. این سطح از چند جهت حائز اهمیت است. شاهد قرارگیری مقاومت استاتیک در این ناحیه هستیم و از طرفی 50 درصد فیبوناچی موج نزولی پیشین شاخص هم دقیقا در همین محدوده قرار می‌گیرد. مقاومت مهم دیگری که در می‌تواند چالش بزرگی برای بازار تلقی گردد، مقاومت روانی کانال 1.500 میلیون واحدی است. اینگونه بنظر می‌رسد که شاخص کل در روز آتی معاملاتی به دلیل قرارگیری در این ناحیه مقاومتی در نیمه اول معاملاتی با افزایش عرضه همراه گردد و باید دید که آیا سمت تقاضا می‌تواند در نیمه دوم بر این عرضه‌ها غلبه کند یا نه؟

لازم به ذکر است اندیکاتور RSI شاخص هم در محدوده بیش خرید قرار گرفته است اما مادامی که بالای خط روند صعودی خود قرار دارد تهدیدی برای سرمایه‌گذاران محسوب نمی‌شود. اما من حیث المجموع نیاز است که سرمایه‌گذاران در این سطوح با احتیاط بیشتری اقدام به خرید کلاس دارایی سهام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا