واکنش کمیجانی به سقوط 2 روزه نرخ دلار؛‌ نزولی است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: اگرچه در روزهای گذشته تلاطماتی در این بازار بود اما از دیروز نرخ ارز از ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان به زیر ۲۷ هزار تومان و حواله ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش یافت.

به گزارش «نبض‌بانک»؛اکبر کمیجانی درباره اقدامات اقتصاد کلان گفت: ما در این حوزه در سه سال اخیر شاهد ظالمانه‌ترین تحریم‌های آمریکایی و اروپایی هستیم که مهم‌ترین آنها تحریم‌های نفتی، تحریم‌های بانکی و بانک مرکزی و نیز تحریم‌های کشتیرانی است که فشار فراوانی به ما وارد کرد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تحریم‌ها به کاهش درآمدهای نفتی منجر شد، گفت: اگرچه سیاست‌هایی از سوی دولت و مجلس برای مقابله با تحریم‌ها طراحی شد اما از نیمه سال ۹۸ وارد رشد منفی اقتصادی شدیم و با شیوع ویروس کرونا در فصل چهارم همان سال رشد اقتصادی کشور منفی شد. وی با اظهار امیدواری نسبت به توانایی دولت سیزدهم برای ایجاد تحول بزرگ در بخش واقعی اقتصاد گفت: امیدواریم دولت جدید بتواند فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد کند.

وی ادامه داد: به زودی شاهد آرامش در بازار ارز هستیم. اگرچه در روزهای گذشته تلاطماتی در این بازار بود اما از دیروز نرخ ارز از ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان به زیر ۲۷ هزار تومان و حواله ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا