فیشینگ کارت‌های بانکی با ارسال ” پیامک جعلی غیرفعال شدن تلفن همراه”

سرهنگ علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در خصوص این شگرد کلاهبرداری گفت: مجرمین سایبری با ارسال پیامک “مشترک گرامی تلفن همراه شما به زودی غیرفعال خواهد شد، برای جلوگیری از غیرفعال شدن و رجیستری تلفن همراه از طریق نرم افزار همتا از طریق لینک زیر پیگیری کنید” به برخی افراد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی اشخاص می‌کنند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛وی افزود: در این روش کلاهبرداری کاربر هنگام مراجعه به لینک یاد شده و دانلود اپلیکیشن جعلی همتا پس از وارد کردن اطلاعات نام و نام خانوادگی، کدملی و شماره تماس خود به یک صفحه پرداخت الکترونیک جعلی جهت پرداخت کارمزد خدمات هدایت می‌شود که با توجه به اخذ دسترسی به پیامک‌ها توسط برنامه امکان سرقت رمز دوم و برداشت از حساب بوجود می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان به هیچ وجه نباید فریب این گونه پیامک‌ها را بخورند و آگاه باشند تنها محل ثبت اطلاعات رجیستری گوشی همراه، سایت https:‎//hamta.ntsw.ir می‌باشد لذا هر پیامک و تبلیغاتی که جهت ثبت اطلاعات به نشانگاهی غیر از این سایت اشاره می‌کند، جعلی است.

سرهنگ کسانی گفت: شهروندان قبل از وارد کردن اطلاعات جهت رجیستری تلفن همراه مراقب لینک‌های ارجاع به سایت‌های جعلی و آدرس سایت مربوطه باشند و اپلیکیشن‌های کاربردی را صرفاً از سایت مرجع که مجوز‌های مربوطه از سازمان‌های ذیربط اخذ کرده است، دانلود و استفاده کنند. رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه یادآور شد: شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا