معرفی ۶۰ هزار نفر از متقاضیان وام مسکن روستایی به بانک‌ها

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۶۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛حمیدرضا سهرابی با بیان این مطلب افزود: تاکنون حدود ۱۰ هزار متقاضی با بانک‌های عامل قرارداد منعقد و تسهیلات دریافت کردند.

وی گفت: تسهیلات مسکن روستایی برای احداث، بهسازی و مقاوم‌سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی برای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله تعیین شده است.

سهرابی در خصوص اجرای طرح قانون جهش تولید مسکن و برنامه بنیاد برای اجرای آن، گفت: در قانون جهش تولید مسکن به صراحت قید شده که احداث و بهسازی و نوسازی ۲۰۰ هزار واحد روستایی از جهش تولید مسکن جداست.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: بر اساس برنامه‌های تعیین شده، این بنیاد آمادگی دارد در شهرهای کوچک و شهرهای تا ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، برای احداث مسکن مشارکت کند.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن، اعلام کرد: ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی طبق قانون برنامه ششم توسعه و قانون دائمی ساماندهی اجرا می‌شود و چنانچه مصوب شود تا در شهرهایی با جمعیت بالاتر اجرا شود احتمال آنکه سود تسهیلات بیشتر و گرانی کمتری داشته باشد نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هنوز برنامه نهایی مشارکت بنیاد مسکن در اجرای طرح قانون جهش تولید مسکن، ابلاغ نشده است، گفت: پیشنهادهایی از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال تنظیم است که در ۱۰ روز آینده معین و اعلام خواهد شد.

سهرابی تاکید کرد: مقرر شده تا در جهش تولید مسکن سود تسهیلات بیشتر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا