کاهش حساب‌های بانکی دستگاه‌های اجرایی استان قزوین

مدیرکل اقتصاد و دارایی قزوین از کاهش حساب‌های بانکی دستگاه‌های اجرایی استان از ۲۷۰۰ حساب به ۴۶۰ حساب در راستای اجرای قانون خزانه داری الکترونیکی خبر داد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛به نقل از روابط عمومی اقتصاد دارایی قزوین، فرزین بهنامی فر در این باره اظهار کرد: زمانی در استان قزوین دو هزار و ۷۰۰ حساب بانکی دستگاه‌های اجرایی وجود داشت که این حساب‌ها به ۴۶۰ حساب کاهش یافته و بدون نیاز به مراجعه به بانک، عملیات انتقال پول دستگاه‌های اجرایی سریع‌تر به حساب‌های دستگاه‌های اجرایی منتقل می‌شود.

وی افزود: گلوگاه‌های فساد در جاهایی شکل می‌گیرند که فرایندهای پیچیده‌ای دارند و برای اینکه این بستر فساد انگیز جمع آوری شود، باید فرایندها شفاف و هوشمند شوند و در قانون هم بر هوشمند سازی برای جلوگیری از فساد، تأکید شده است.

بهنامی فر تصریح کرد: تجمیع و ساماندهی حساب‌های بانکی دستگاه‌های اجرایی از رسوب نقدینگی جلوگیری می‌کند و با کاهش حساب ها، نقدینگی موجود مدیریت می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی دولتی موظفند هستند، عملیات‌های مالی شان را برای حسابرسی، در سامانه سماد ثبت کنند، گفت: سال گذشته در استان قزوین ۹۶ میلیارد تومان از اموال مازاد دولتی فروخته شد و جزو پنج استان برتر کشور بود و امسال هم ۶۲ ملک دولتی برای فروش شناسایی شده اند.

فروش  ۲۹ میلیارد تومان از املاک دولتی در قزوین
مدیرکل اقتصاد و دارایی قزوین افزود: امسال هم حدود ۲۹ میلیارد تومان از املاک دولتی فروخته شده اند و سایر املاک هم از سوی کارشناسان برای قیمت گذاری در دست بررسی هستند.

بهنامی فر خاطرنشان کرد: پنج هزار و ۴۸۰ ملک دولتی برای شناسایی املاک مازاد، در سامانه سادا ثبت شده اند و اگر دستگاهی از ثبت املاکش خودداری کند، امکان شناسایی و فروش آن ملک به عنوان املاک مازاد دولتی و بازنگرداندن پول فروش آن ملک به دستگاه دولتی مربوطه، وجود دارد.

وی افزود: برآورد دستگاه‌های اجرایی حاکی از آن است که ارزش املاک ثبت شده دستگاه اجرایی در استان قزوین حدود هفت هزار میلیارد تومان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا