پیش‌بینی بورس؛ دی ماه بازار رشد می‌کند؟

یک کارشناس بازار سهام گفت: با پایان یافتن انتشار اوراق دولتی بازار رمق می‌گیرد. به نظرم شاخص کل تا قبل از سال جدید از کانال ۱٫۵ میلیون واحد نیز خواهد گذشت.

به گزارش «نبض‌بانک»؛دیروز بازار سهام با افت در اکثر نمادهای شاخص‌ساز روبه‌رو بود. تنها گروه سبز بورس سه‌شنبه، بانکی‌ها بودند. کارشناسان رشد این گروه را به دلیل انتشار اخبار مذاکرات می‌دانند و البته برخی معتقدند این رشد ماندگار نیست.

مصطفی مجد، کارشناس بازار سهام گفت: رشد گروه بانکی به دلیل اخبار منتشر شده در خصوص برجام است. اما رشد بانکی‌ها از این محل ماندگار نیست. رشد دیروز نیز با حجم معاملات بسیار کم بود. بخشی از این رشد نیز به دلیل اقداماتی بود که فعالان بازار انجام دادند، چرا که در حالت معمولی خودرویی‌ها نیز باید از مذاکرات منتفع می‌شدند اما اتفاقی برایشان نیفتاد.

وی در خصوص وضعیت بازار در روزهای آینده گفت: وضعیت تا نیمه‌های دی ماه همین است. یک روز رشد اندک و یک روز افت اندک داریم. بازار سهام در این مقطع زمانی خشک شده است. فروشنده‌ای در بورس نیست اما خب خریداری هم وجود ندارد. دلیل اصلی این موضوع فروش اوراق دولتی توسط دولت است و تا دی ماه که دولت اوراق عرضه می‌کند روند بازار به همین صورت خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا