صندوق‌های نوآوری و شکوفایی حق انجام عملیات بانکی ندارند

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه صندوق‌های نوآوری و شکوفایی حق انجام هیچگونه عملیاتی بانکی ندارند، اظهار کرد: هرگونه عملیات بانکی از سوی این صندوق‌ها برخلاف قانون است.

به گزارش «نبض‌بانک»؛محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۸ دی ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح جهش تولید دانش‌بنیان،گفت: چند سال قبل ما شاهد تشکیل مؤسسات مالی و اعتباری بودیم و این مؤسسات با وجود آنکه اجازه فعالیت بانکی نداشتند، اما امور بانکی انجام می‌دادند، خلق پول می‌کردند و باعث می‌شدند کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه شود.

وی افزود: بانک مرکزی در برابر این مؤسسات مالی و اعتباری کوتاهی کرد و همین مسئله باعث شد ۳۶ هزار میلیارد تومان از بیت‌المال صرف پرداخت خسارت‌هایی شود که این مؤسسات ایجاد کرده بودند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه صندوق‌های نوآوری و شکوفایی که در عرصه فناوری فعالیت می‌کنند، حق انجام هیچگونه عملیاتی بانکی ندارند، اظهار کرد: هرگونه عملیات بانکی از سوی این صندوق‌ها برخلاف قانون است.

قالیباف خاطرنشان کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی صرفاً این امتیاز را دارد که به قراردادهای آنان همان نگاهی شود که به تعهدات بانکی می شود و آنان به هیچ‌وجه نباید عملیات بانکی انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا