علاوه بر بانک‌های دولتی از شرکت‌های زیرمجموعه نیز تفحص می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه در تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی شرکت‌های زیر مجموعه نیز مورد بررسی و تفحص قرار خواهد گرفت، گفت: بنا داریم یک گزارش شفاف و از سیستم بانکی کشور و همچنین شرکت‌های تو در توی آن، برای اطلاع مردم و ارسال به مراجع قضایی آماده کنیم.

به گزارش «نبض‌بانک»؛ مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران در مجلس درباره تحقیق و تفحص مجلس از بانک‌های دولتی اظهار داشت: بنا داریم در این تحقیق که تفحص بعضی از فسادهای موجود در سیستم بانکی را شناسایی و در جهت اصلاح فرآیندها تلاش کنیم.

وی افزود: روند و سیاست بانک‌ها همانگونه که قبلا به آن اشاره شد می‌تواند در تحقق جهش تولید بسیار موثر باشد بنابراین در این تحقیق و تفحص اقدامات بانکها در این زمینه و موانع‌ را شناسایی و به مردم معرفی می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین با تاکید بر اینکه نتیجه تحقیق و تفحص مجلس از بانک‌های دولتی می‌تواند بر روند تغییر مدیریت بانکی نیز اثر بگذارد، خاطرنشان کرد: اگر در تحقیق و تفحص مجلس از بانک‌های دولتی محرز شود که یک مسئول بانکی در هر رده‌ای از مدیرعامل تا عضو هیئت مدیره دارای تخلف و فسادی بوده است اما علیرغم آن در سیستم بانکی دوباره سمت گرفته است وزارت اقتصاد باید سریعا نسبتا به لغو حکم آن اقدام کند.

رضاخواه با تاکید بر اینکه در تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی شرکت‌های زیر مجموعه نیز مورد بررسی و تفحص قرار خواهد گرفت، گفت: بنا داریم یک گزارش شفاف و آن از آنچه در سیستم بانکی کشور و همچنین شرکت‌های تو در توی آن می‌گذرد، برای اطلاع مردم و ارسال به مراجع قضایی آماده کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که گفته می شود در زیر مجموعه یک بانک بزرگ دولتی شایعاتی در مورد تخلف برخی از اعضای هیئت رئیسه گذشته وجود دارد اما علیرغم آن شاهد پست گرفتن آنها در یکی از بانک‌های مربوط به شهرداری هستیم، گفت: اگر تخلف در این تحقیق و تفحص احراز شود جلوی هرگونه حکمی برای متخلفان قاطعانه خواهیم ایستاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا