۱۳ بانک در اردبیل تسهیلات بدون ضامن پرداخت می‌کنند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل از پرداخت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومانی بدون نیاز به ضامن توسط ۱۳ بانک در این استان خبر داد.

نژاد محمد در نشست خبری با خبرنگاران افزود: وام های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان نیز پس از اعتبار سنجی به متقاضیان پرداخت می شود.

او با بیان اینکه اعتبارسنجی یا همان رتبه اعتباری نشان می‌دهد که فرد در انجام تعهدات مالی خود از جمله بازپرداخت وام‌ تا چه اندازه خوش‌حساب بوده است، اضافه کرد: توانایی باز پرداخت اقساط، میزان بدهی، نداشتن چک برگشتی، بدهی مالیاتی و یا تعیین تکلیف نشده افراد، بدهی افراد به شرکت های خدماتی مانند شرکت برق، شرکت آب و فاضلاب و شرکت گاز از جمله مولفه های اعتبار سنجی و رتبه بندی افراد متقاضی تسهیلات توسط بانک ها است.

به گزارش «نبض‌بانک»؛وی با اشاره به اینکه  مشمولان این طرح به سه بخش تقسیم شده اند، بیان کرد: در این طرح  شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه های اجرایی دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی و سایر شرکت های معتبر بخش خصوصی حسب تشخیص بانکی که حقوقشان به آن بانک واریز می شود، مشمولین بند یک بوده و دارای امتیاز اعتباری C و A ، B  می باشند.

وی ادامه داد: کارکنان سایر شرکت های بخش خصوصی که به تشخیص بانک مشمول بند یک نیستند و واریز حقوقشان نزد بانک است، مشمولین بند ۲ بوده و دارای امتیاز اعتباری B و A می باشند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در این طرح کارکنان سایر شرکت های بخش خصوصی که به تشخیص بانک مشمول بند ۱ و ۲ نیستند و و واریز حقوقشان نزد بانک است، مشمولین بند سه بوده و و دارای امتیاز اعتباری C می باشند.

نژاد محمد افزود: در این طرح بانک ها به مشمولین بند یک تا سقف ۵۰ میلیون تومان، وام بدون ضامن و فقط با نامه کسر از حقوق ، مشمولین بند ۲ وام بدون ضامن و با نامه کسر از حقوق و با اخذ سفته یا چک بر حسب مورد و به مشمولین بند سه هم یک نفر ضامن معتبر و با اخذ سفته یا چک بر حسب مورد تسهیلات پرداخت خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا