حمله سایبری به بانک مرکزی عراق

رسانه های عراقی دوشنبه شب از حمله سایبری به سایت بانک مرکزی عراق خبر دادند.

به گزارش کارگروه حملات سایبری سایبربان؛ رسانه های عراق دوشنبه شب از حمله سایبری به بانک مرکزی این کشور خبر دادند و افزودند: به همین دلیل سایت بانک مرکزی عراق بر روی درگاه «وب» از کار افتاده است.

به گزارش «نبض‌بانک»؛هنوز جزئیات بیشتری از این حمله سایبری اعلام نشده است، اما باید در نظر داشت که این اتفاق زمانی صورت گرفته است که عراق قصد بازپرداخت های مالی به ایران را دارد.

بنا بر اطلاعات موجود بانک مرکزی عراق در گذشته ای نه چندان دور تحت کنترل آمریکایی ها بوده است.باید خاطر نشان کرد که در سال‌های گذشته یکی از بهانه‌هایی که دولت عراق در تسویه نکردن پول‌ حاصل از صادرات ایران داشت، تحریم‌های آمریکا بود ، که در ماه های گذشته  گشایش‌هایی در این زمینه رخ داد و مهلت هایی برای عراق درنظر گرفته شد.

می توان پیش بینی کرد که چه کشوری پشت این حمله سایبری قرار دارد اما باید دید واکنش رسانه های عراقی و دولت این کشور در مورد این رخداد سایبری چیست!

تا کنون عراق در مورد این اتفاق موضع سکوت اختیار کرده است و منابع خبری بزرگ دنیا هم هیچ اشاره ای به این خبر نکرده اند.

باید در نظر داشت ، این قبیل رخداد ها در زمانی که ایران در آستانه توافق با کشورهای 1+5  است و از طرفی نیز در حال دریافت سرمایه های خود از کشور عراق  می باشد از اهمیت کمی برخوردار نیست و به یقین دارای پیام هایی برای ایران و کشورهای متحد اوست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا