حواس تان به حساب‌های بانکی باشد

رئیس پلیس فتای البرز با اشاره به افزایش خرید‌ها در آستانه سال نو و سفر‌های نوروزی از مسافران و مردم خواست نسبت به وضعیت حساب‌های بانکی خود دقت بیشتری داشته باشند.

به گزارش «نبض‌بانک»؛سرهنگ جلیلیان گفت: درچنین شرایطی سرقت‌های بانکی افزایش یافته و مهم‌ترین آن‌ها کپی اطلاعات بانکی است.

او می‌گوید: هوشیاری کاربران برای پیشگیری از سرقت‌های الکترونیکی بسیار حائز اهمیت بوده که با حفظ آن می‌توان مانع از برداشت‌های غیرمجازحساب‌های بانکی شد.
جلیلیان گفت: آگاهی کاربران برای استفاده از کارت‌های بانکی درفضا‌های مختلف وارد کردن رمز کارت بانکی توسط خود کاربر است که راه نفوذ سارقان الکترونیکی را مسدودمی کند.
او افزود: مسافران هنگام سفر از فروشگاه‌های معتبر اقدام به خرید و از تحویل کارت بانکی به فروشندگان سیار خودداری کنند و حتی الامکان از وجه نقد استفاده شود.
جلیلیان گفت: هموطنان برای خرید‌های مجازی قبل از هر اقدام، از اصلی بودن صفحه سایت و آدرس اینترنتی مطمئن تا گرفتار درگاه‌های جعلی و یا برداشت‌های غیرمجاز نشوند.
او افزود: از سپردن کارت‌های بانکی به افراد غیر برای خرید و تراکنش درفضای مجازی خودداری شود، چراکه کارت عابر بانک و رمز یک حریم خصوصی محسوب می‌شود.
کاربران در انتخاب کلمه عبور برای کارت‌های بانکی خود دقت و ازگذر واژه‌های پرکاربرد و متداول استفاده نکنند.
مشتریان پس از انجام تراکنش‌های مالی، رسید خود را دریافت و آن را بررسی و چنانچه انجام تراکنش مالی ناموفق بود، رسید مربوطه را نزد خود نگه دارند تا از بازگشت پول به حساب بانکی خود مطمئن شوند.
کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا