برخی واحدهای تولیدی تسهیلاتشان را از کردستان می‌گیرند‌ اما حساب‌های بانکی‌شان در تهران است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: اینکه برخی از واحدهای تولیدی خدمات و تسهیلاتشان را از استان گرفته اما حساب‌های بانکی‌شان در تهران است که این مفهومی ندارد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛سنندج، ارسلان ازهاری پیش‌ازظهر امروز در جلسه شورای اشتغال کردستان که در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بحث منابع و مصارف بسیار مهم است چراکه در بیشتر موارد 60 درصد منابع در بانک‌ها تسهیلات وجود داشته و باید بانک‌ها در این حوزه همکاری بیشتری و مجوزهای لازم برای پرداخت تسهیلات به طرح‌ها را از کشور بگیرند.

وی با ابراز تأسف از اینکه تنها 6دهم منابع بانکی کشور در استان کردستان است، گفت: تا زمانی‌که بانک‌ها پای کار نباشند، با این رویکرد پرداختی عملاً اتفاقی در حوزه اشتغال‌زایی نخواهد افتاد، برای تقویت منابع بانکی، باید به واحد‌های تولیدی که در استان تسهیلات و خدمات می‌گیرند تکلیف شود که خرید منابع اولیه و مصرفی پروژه‌های عمرانی و صورت و گردش حساب‌های بانکی‌شان در کردستان باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با انتقاد از اینکه برخی از واحدهای تولیدی خدمات و تسهیلاتشان را از استان گرفته اما حساب‌های بانکی‌شان در تهران است که این مفهومی ندارد، تصریح کرد: می‌طلبد که همه با هم برای رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان پای کار باشیم.

وی خطاب به سرپست صمت استان بیان کرد: در بحث صنایع پایین دستی پتروشیمی سرینجیانه، پیشنهاد می‌شود که اگر در 1500 کیلومتر خوراک تولید کرده و ماده تولید خام با طی کردن این مسافت باید جای دیگری استفاده شود، روی این موضوعات برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

اظهاری بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی زیورآلات توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کردستان تأکید کرد و یادآور شد: صنایع تبدیل زیورآلات می‌تواند اشتغال خوبی را در استان ایجاد کند.

بازارچه عرضه محصولات خانگی در کردستان وجود ندارد

سید کمال حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: در بحث سامانه رصد برخی از دستگاه‌های اجرایی با توجه به تعهدهای خود ظرفیت‌های بیشتری برای تحقق اشتغال و کارها دارند.

وی افزود: باید بر روی دستگاه‌هایی که برمبنای تعهد به وظایف خود عمل نکرده متمرکز شد، چراکه با مشاهده سامانه رصد،  برخی از ادارات به تعهداتشان عمل نکرده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان کردستان با بیان اینکه در بحث اعتبارات پایدار روستایی بخش اعتبارات مرحله پنجم برای ما مهم است، خاطر نشان کرد: برخی از بانک‌ها تا کنون مانده مرحله پنج را به سرانجام نرسانده است، خوشبختانه اعتبارات مشاغل خانگی در کشور مورد توجه قرار گرفته و با رویکرد جدید وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تمرکز بر مشاغل خرد و خانگی در قالب پشتیبان  بسیار مورد توجه و رصد خواهد شد.

حسینی با اذعان به اینکه در هیچ کدام از شهرستان‌های استان بازارچه عرضه محصولات خانگی وجود ندارد، افزود: مکاتبات بسیاری با فرمانداران شهرستان‌های کردستان انجام و قرار شده پس از هماهنگی نسبت به اختصاص یک مکان برای عرضه محصولات مشاغل خانگی اقدام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا