وام ودیعه مسکن به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟

وام ودیعه مسکن در این روزها سوالات زیادی را در ذهن مردم ایجاد کرده است. شرایط دریافت وام به گونه‌ای است که همه‌ اقشار جامعه را در بر نمی‌گیرد.

خبرها حاکی از این است که هفته گذشته ثبت نام برای وام ودیعه مسکن آغاز شده است اما افراد زیادی می‌خواهند بدانند که این وام با چه شرایطی و به چه کسانی تعلق می‌گیرد.

به گزارش «نبض‌بانک»؛به نقل از تجارت‌ نیوز،بنا بر آمار رسمی بانک مرکزی مبلغ 40 تا 100 میلیون وام ودیعه مسکن تنها مشمول سه گروه از افراد در کشور می‌شود:

1-افراد متاهل و کسانی که سرپرستی خانوار را بر عهده دارند.

2-زنانی که متارکه کرده‌اند و اصطلاحا به آن‌ها زنان خود سرپرست می‌گویند.

3-دختران مجردی که مستقل از خانواده زندگی می‌کنند و بالای 35 سال سن دارند.

وام ودیعه مسکن

چه افرادی شرایط دریافت وام ودیعه مسکن را ندارند؟

چنان که واضح  و مبرهن است همه افراد، شرایط دریافت وام ودیعه مسکن را ندارند. با توجه به شرایط  ذکر شده هر فردی که سه شرط بالا را دارا نباشد از گرفتن وام مسکن محروم می‌شود.

به نظر می‌رسد عدالت در زمینه گرفتن وام برای همه افراد با هر گروه سنی رعایت نشده است. چرا که در این اثنا عده‌ای از گرفتن وام جا می‌مانند.

افراد مجردی که زیر 35 سال سن دارند و مردانی که از همسر خود جدا شده‌اند و سرپرست خانوار به حساب نمی‌آیند، از دریافت وام محروم می‌شوند.

بنا بر تعداد بالای دختران و پسرانی که به شکل دانشجویی یا کارمندی جدا از خانواده و دور از شهر خود زندگی می‌کنند، این عده از افراد نیز مشمول شرایط اعلامی دریافت وام نمی شوند.

وام ودیعه مسکن

بی تکلیف بودن دانشجویان فاقد خوابگاه

پس از گذراندن دوران کرونا و با شروع بازگشایی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی، متاسفانه تعداد زیادی از خوابگاه‌ها هنوز از اسکان دادن به دانشجویان واهمه دارند. در این وضع اسفناک به وجود آمده، بسیاری از دختران و پسران دانشجو چاره‌ای جز اجاره مسکن ندارند. این در حالی است که شرایط سنی دریافت وام مسکن نیز به آن‌ها اجازه نمی‌دهد تا خانه دانشجویی اجاره کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا