بانک روسیه احتمال ممنوعیت گردش دلار را رد کرد

الویرا نابیولینا، رئیس بانک روسیه، احتمال ممنوعیت دلار در روسیه را رد کرد و تأکید کرد که رکود اقتصادی در روسیه ممکن است برای مدتی ادامه یابد، اما به اندازه‌ای که قبلاً انتظار می‌رفت عمیق نخواهد بود.

به گزارش «نبض‌بانک»؛به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، رئیس بانک روسیه امروز جمعه در یک نشست خبری گفت: حتی در وحشتناک ترین سناریو، دلارهای نقدی در کشور ما در گردش خواهد بود.
وی افزود: “داده های ما نشان می دهد که رکود اقتصادی در طول زمان بیشتر خواهد شد و ممکن است عمیق‌تر شود” و “اگر در مورد سال جاری صحبت کنیم، کاهش تولید ناخالص داخلی به دلیل کاهش متوسط صادرات، عمدتاً به دلیل توزیع مجدد صادرات نفت به بازارهای جدید انتظار می رود.
نابیولینا خاطرنشان کرد که داشتن سپرده به ارز خارجی می تواند خطر جریمه هایی را برای بانک به همراه داشته باشد. او توضیح داد که «تحریم‌هایی قبلاً برای استفاده از دلار در فدراسیون روسیه اعمال شده است… بنابراین، وجود سپرده‌های ارزی ممکن است خطر قرار گرفتن بانک‌ها در معرض چنین تحریم‌هایی را به همراه داشته باشد و مردم و شرکت‌ها باید این را در نظر بگیرند».

رئیس بانک روسیه خاطرنشان کرد: حدود 90 درصد سپرده گذاران با وجود محدودیت های اعمال شده می توانند از سپرده ها وجه نقد برداشت کنند.
شایان ذکر است بانک مرکزی روز جمعه مجدداً نرخ سود اصلی را سالانه از 9.5 به 8 درصد کاهش داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا