معاون رئیس جمهور چین،اقتصاد جهان در رکود بزرگی قرار دارد

صنعت امور مالی قلب اقتصاد مدرن است

وانگ کیشان، معاون رئیس جمهور چین در سخنرانی خود در اجلاس شانگهای گفت همه گیری ویروس کرونا باعث شده است معادلات بین المللی در سطوح کلان اقتصادی دستخوش تغییر شود. کیشان گفت ویروس کرونا باعث شده است نهادهای فناوری، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی کشورهای جهان خود را با شرایط جدید منطبق کنند.

به گزارش نبض بانک ، جهان وارد دوره ای آشفته از تغییرات ناگهانی شده است

معاون رئیس جمهور چین اعتقاد دارد نظام اقتصادی جهان در یک دوره رکود بزرگ قرار دارد و جهانی سازی مفهوم سرمایه در مسیر خود با چالش های بزرگی روبرو شده است. وانگ کیشان معتقد است جهان در حال حاضر وارد دوره ای آشفته از تغییرات ناگهانی شده است.

وانگ کیشان در ادامه گفت چین در نظر دارد در راستای پیشرفت و ارتقای سطوح کیفی خدمات خود، “الگوی توسعه” جدیدی را طراحی کند. به گفته معاون رئیس جمهور چین، “الگوی توسعه” سه محور اساسی دارد. این سه محور عبارتند از؛ سازگاری با تغییرات ناگهانی، تغییر استراتژی های نوین، و ایجاد اصلاحات بنیادی و گشایش اقتصادی.

فناوری های نوین مانند تکنولوژی بلاک چین موفقیت های چشمگیری بدست آورده اند

کیشان در ادامه به صنعت امور مالی اشاره کرد و گفت امور مالی قلب اقتصاد مدرن است. وانگ کیشان به نوآوری های جدید در صنعت امور مالی نیز اشاره کرد و گفت فناوری های جدید مانند تکنولوژی بلاک چین نه تنها بازدهی سیستم های سنتی را ارتقا داده اند بلکه در ایجاد یک نظام منسجم اقتصادی که خارج از دایره اثرگذاری مراجع ثالث و نهادهای متمرکز قرار دارد، موفقیت های چشمگیری بدست آورده اند.

سخنان معاون رئیس جمهور چین در زمانی گفته می شود که اخیراً صنعت امور مالی غیر متمرکز و به ویژه رمزارزها و نهادهای بلاک چین به دلیل قوانین نظارتی نهادهای متمرکز به شدت تحت فشار هستند. چین در سال های گذشته همواره نظارت های سفت و سختی بر بازارهای رمزارز داشته است. در آمریکا نیز سازمان بورس و اوراق بهادار با هم افزایی دیگر نهادهای متمرکز مانند وزارت دادگستری این کشور، قوانین نظارتی جدیدی را در ارتباط با فعالیت نهادهای رمزارز تصویب کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا