مجلس رئیس کل بانک مرکزی را فراخواند

گزارش رییس کمیسیون اقتصادی صبح امروز درباره مسائل اقتصادی در صحن مجلس قرائت شد.

نظارت جدی مجلس بر حوزه اقتصادی/ رئیس بانک مرکزی به مجلس فراخوانده شد

محمدباقر قالیباف پس از ارائه این گزارش در صحن مجلس گفت: مردم مطمئن باشند که اولویت اول مجلس یازدهم حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی است. اولویت ما نظارت است و این نظارت از حوزه اقتصادی شروع می‌شود.

وی افزود: در این نظارت کاملاً ملموس و شفاف عملکرد وزرای دولت و سازمان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و مردم مطمئن باشند که به طور دقیق به آنان گزارش خواهیم داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله ساختار بودجه یکی از گرفتاری های ماست، اظهارداشت: با این ساختاری که بودجه بسته می‌شود، چندین دهه است که کسری بودجه داریم و این مسئله مشکلاتی به ویژه نقدینگی لجام‌گسیخته را در پی داشته و بر این اساس حتماً اصلاح ساختار بودجه در دستور کار اول ما است.

قالیباف با اشاره به حضور رییس سازمان برنامه و بودجه در مجلس و طرح موضوع اصلاح ساختار بودجه، بیان داشت: در ظرف دو هفته گذشته آقای نوبخت برنامه‌هایی را به مجلس شورای اسلامی فرستاده و جلسات متعددی با بخش‌های اقتصادی و سازمان برنامه و بودجه برگزار شده است. اولویت اول ما اصلاح ساختار بودجه بوده تا مشکلات اقتصادی ریشه‌ای حل شود.

رییس مجلس ورای اسلامی با اشاره به بازار بورس اظهار داشت: حتماً دولت و همچنین کمیسیون اقتصادی مجلس باید به این مسئله هم توجه  خواهند داشت که باید بازار بورس عمق‌بخشی شود و بین عرضه و تقاضا، عرضه در اولویت قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید شرایطی فراهم شود که نقدینگی جذب شده در بازار بورس به سمت تولید حرکت کند که اشتغال پایدار و کنترل تورم را داشته باشیم.

قالیباف اظهارداشت: امروز در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور رئیس کل بانک مرکزی موضوع ارز بررسی می‌شود و بنده هم در این جلسه شرکت می‌کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا