اولین نشست رسانه‌ای هلدینگ فناوری نگاه کارآفرین

مدیران هلدینگ فناوری نگاه در نشست با خبرنگاران: حرکت به سمت کربنکینگ با تمرکز در ارائه خدمات فناورانه/ گسترش خدمات بانک از شرکتی تا ریتیل

توسعه حوزه بانکداری باز با مشارکت چند بانک و کانون عالی بانک های خصوصی

اولین نشست رسانه‌ای هلدینگ فناوری نگاه کارآفرین با حضور مدیرعامل این شرکت و اصحاب رسانه برگزار شد.

هلدینگ نگاه

به گزارش «نبض‌بانک»؛

 در ابتدای این مراسم حسین اسلامی، مدیرعامل هلدینگ فناوری نگاه با اشاره به اینکه حدود شش ماه است که از آغاز فعالیت هلدینگ می‌گذرد، ماموریت اصلی هلدینگ را ارائه خدمات فناوری به بانک کارآفرین و شرکت‌های تابعه از جمله کارگزاری، صرافی، لیزینگ و بیمه کارآفرین و سایر تشکل‌هایی که در چارچوب گروه کارآفرین بشمار می‌آیند ذکر کرد.

وی همچنین شفافیت و نحوه مواجهه با شرکت‌های پرداخت، فناوری و استارتاپ‌ها را موضوع مهمی دانست و گفت: برخلاف دهه گذشته، فینتک‌ها برنده آینده کشور هستند.

اسلامی به تاسیس دو شرکت زیرمجموعه هلدینگ با نام‌های “نگاه بانک” و “نگاه پرداخت” اشاره کرد و اظهار کرد: مجموعه نگاه بانک با تمرکز در ارائه خدمات فناورانه به بانک قصد دارد حرکت به سمت کربنکینگ و همچنین حرکت به سمت رگ تک با شیوه‌ای نوین و متفاوت‌تر از سایر بانک‌ها را دنبال کند.

وی با اشاره به مشارکت با همراه اول و شرکت خدمات انفورماتیک در حوزه کیف پول و همچنین مشارکت با چند بانک در حوزه بانکداری باز که بزودی رونمایی خواهد شد تصریح کرد: این دو مشارکت اخیر به اتفاق کانون بانک‌های خصوصی از جمله بانک پارسیان پایه است.

ریسک ها و فرصت ها

مهندس اسلامی در پاسخ به این سوال که استراتژی‌های هلدینگ در مقابل رقبا چه خواهد بود، توضیح داد: بانک‌های چابک در دهه پیش‌رو، بانک‌های برنده خواهند بود. ما بسیاری از ویژگی و چابکی را از بانک‌ها به ارث می‌بریم.تمرکز ما بر سرمایه‌گذاری است.به اذعان مدیرعامل بانک کارآفرین سرعتی که ما از ابتدای مشارکت با بانک داشتیم دوبرابر بالاتر از بهترین تجربه‌های قبلی بوده است.سعی داریم نگاه مشارکتی بخصوص با فینتک‌ها را بیشتر داشته باشیم.

اسلامی در پاسخ به این پرسش که در حوزه گردشگری و بلاکچین چه برنامه‌هایی را در دستور کار دارید، عنوان کرد: مُصر هستیم تمرکزمان در حوزه بانکداری و پرداخت باشد و در حوزه فعالیت‌های مدنظر بانک اقدام کنیم.ما در سبد مجموعه دانش بنیان خودمان قطعا به ارائه خدمات به حوزه‌هایی از جمله گردشگری و بلاکچین نیز ورود خواهیم کرد.

مدیرعامل هلدینگ نگاه در پاسخ به سوال خبرنگار بانکداری الکترونیک مبنی براینکه ریسک‌های سرمایه‌گذاری در مسیر نگاه بانک و نگاه پرداخت چه می تواند باشد گفت: نگاهی که بانک کارآفرین در خصوص هلدینگ دارد نگاه سرمایه‌گذاری مبتنی بر هزینه است، و مبتنی بر همین امر قبل از تولد هلدینگ نگاه، بانک با حجم زیادی از نقاط بهبودی که باید به سرعت تبدیل به نقاط قوت می شد مواجه بوده است. معتقدم مجموعه‌ای شبیه به مجموعه نگاه در داخل خود بانک وجود داشته است.بانک به نوعی سعی دارد با راهبری متفاوتی به موضوع نگاه کند.

اسلامی در پاسخ به این سوال خبرنگار بانکداری الکترونیک که با توجه به تمرکز بیشتر بانک کارآفرین بر روی بانکداری شرکتی، داشتن هلدینگ می‌تواند هم از منظر هزینه و هم کارایی، به یک ریسک تبدیل شود، بیان کرد: درست است که بانک کارآفرین متمرکز بر بانکداری شرکتی است ولی اکنون علاقه‌ دارد تا با شیوه‌هایی خاص و البته مخصوص با مشتریان VIP وارد ریتیل(خرده فروشی) شود.با شرایط کنونی و بخصوص وضعیت کرونا دیگر مثل قبل نیست که برای ورود به حوزه ریتیل نیازمند حجم زیادی از شعبه بود.مهمترین سرمایه‌گذاری که بانک‌ها می‌توانند انجام دهند، سرمایه‌گذاری انسانی است.آن چیزی که از سیاست‌های بانک به من ابلاغ شده نگاه سرمایه‌گذاری جدی هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی و هم از نظر سرمایه انسانی است؛ و احساس می‌کنم آن بانکی که در شرایط فعلی با توجه به همه مشکلات روی سرمایه انسانی سرمایه‌گذاری کند، می‌تواند بانک هوشمند و متفاوتی باشد.

ماموریت های شرکتی


همچنین در ادامه این مراسم علیرضا بهمنی، مدیرعامل شرکت “نگاه بانک” گفت: مصوب شده که در شرکت نگاه بانک به مسائل اجرایی و عملیاتی، مانیتورینگ، حوزه‌های سخت افزاری، زیرساخت و ارتباطات پرداخته شود.تمرکز ما در شرکت نگاه بانک تا سال 1400، روی ارتقاء زیرساخت‌های فعلی و بعد از آن روی پروژه‌های جدید خواهد بود.

هادی ابراهیمی، مدیرعامل شرکت “نگاه پرداخت” دیگر شرکت زیرمجموعه هلدینگ نگاه نیز با بیان اینکه شرکت نگاه پرداخت به عنوان بازوی کسب‌وکاری هلدینگ شناخته می‌شود بیان کرد: سعی داریم نگاه تحول آفرین در صنعت پرداخت و در عین حال متفاوت  از سایر رقبا در حوزه پرداخت الکترونیک داشته باشیم. قصد داریم سرویس‌های ارزش افزوده‌ای را در هلدینگ خلق کنیم. ماموریتی که از سوی هلدینگ به ما داده شده پرداخت‌هایی مبتنی بر تمرکز بر نگاه بانک است، نه نگاه به شرکت‌های پرداخت الکترونیک. سعی داریم با کمک دوستان در مجموعه بانک، به سمت مبلغ تراکنش، ماندگاری مبلغ تراکنش، معدل حساب وارد شویم.


وی ادامه داد: قصد داریم حوزه پایانه فروشگاهی را با مشارکت یک شرکت پرداخت الکترونیک شروع کرده و در حال رایزنی با شرکت شاپرک جهت دریافت پرداخت‌یاری هستیم.در حوزه ماشین‌های بانکی مانند دستگاه‌های خودپرداز یا VTM، دستگاه های Cashlees، کیوسک های فروش خدمت ورود خواهیم کرد.

در خصوص اپلیکیشن پرداخت، نگاه ما صرفا تولید محصول نیست.در گام اول تلاش داریم با همکاری اپلیکیشن‌های مطرح بازار فعالیت‌هایی را داشته باشیم کما اینکه اخیرا توانستیم این توفیق را در دارا دوم داشته باشیم به طوریکه 27درصد تراکنش های  ارائه شده از طریق بانک کارآفرین صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا